Senaste nytt

Tråd för diskussion om USA immigration

Fast en del av problemet, kom jag på lite först nu, är att de alltid prioriterar ''US residents & citizens'', och alltid har minst 10 bås öppna medan de kanske har 5 till ''US Visitors'' , fast på en A380 flygning från FRA, det var bara vi och två UA A330 parkerade (UA:s passagerare var redan igenom), är kanske 70% européer och 25% amerikaner (5% andra)…….

Ovanstående är faktiskt en anledning att flyga med amerikanska bolag då jag upplever att det är mycket större andel amerikaner på de planen - och därmed färre icke-amerikaner som skall trängas med mig i turistköerna.

I övrigt har jag inget problem med att de prioriterar sina egna medborgare (och tycker att det kanske skulle ske mer även i Europa) men under förutsättning att de faktiskt skyfflar över turister till de tomma båsen i stället för att låta dem stå tomma.

I tisdags kom ja me finnair och fick inga frågor. Han tittade på mig o sen på passet - ville att ja skulle lägga fingrarna för avtryck men det var allt. Tog en halvtimme totalt inne i terminalen - dock var vi försenade från Helsinki så det kanske var lugnt

Missade att hälsa från gate 24 på LCY, så här kommer en från SNN. Har precis haft nöjet att gå igenom US Immigrations och för andra gången kommer jag igenom med ett leende på läpparna igen. Trevlig och skämtsam personal och ingen väntetid. Helt klart bästa sättet att passera amerikanska gränsen. Nu väntar en fortsatt resa med BA001.

Skönt! Vi fick vänta dryga 30-40 minuter då vi skulle igenom på SFO häromdagen. Det som förvånade mig då det var min tur, var att jag bara behövde lämna högerhandens fyra fingrar. Varken tummen eller andra handen efterfrågades. Iofs så var jag i USA i maj, men det brukar väl inte spela någon roll?

Skönt! Vi fick vänta dryga 30-40 minuter då vi skulle igenom på SFO häromdagen. Det som förvånade mig då det var min tur, var att jag bara behövde lämna högerhandens fyra fingrar. Varken tummen eller andra handen efterfrågades. Iofs så var jag i USA i maj, men det brukar väl inte spela någon roll?

Det är väldigt olika vad man får lämna efter första gången. Har lämnat alla fingrar, enbart högerhandens alla fingrar, vänsterhandens 4 fingrar (tummen exkluderad). Verkar vara upp till respektive grindvakt.

Det är väldigt olika vad man får lämna efter första gången. Har lämnat alla fingrar, enbart högerhandens alla fingrar, vänsterhandens 4 fingrar (tummen exkluderad). Verkar vara upp till respektive grindvakt.

Jag har fått uppfattningen att det beror på ett antal faktorer, t.ex. hur länge sedan du vär där sist och hur "många gånger" sedan det var du vick göra någon viss sak. Men jag har inga fakta som belägger det :)

Däremot har jag svårt att tro at det skulle vara upp till respektive grindvakt. Den organisationen är inte direkt känd för att tillåta sådant, utan brukar ha väldigt strikta regler för det mesta, även om de är hemliga...

Jag har fått uppfattningen att det beror på ett antal faktorer, t.ex. hur länge sedan du vär där sist och hur "många gånger" sedan det var du vick göra någon viss sak. Men jag har inga fakta som belägger det :)

Däremot har jag svårt att tro at det skulle vara upp till respektive grindvakt. Den organisationen är inte direkt känd för att tillåta sådant, utan brukar ha väldigt strikta regler för det mesta, även om de är hemliga...

Ja, det är säkerligen så. Mycket möjligt att anvisningar dyker upp på skärmen när passet scannas.

Enligt min käre Fader som frågade för nått år sedan så beror det pånär de får tillräckligt bra matchning vilket ger grön lampa på skärmen.

Var hemskt på MIA i fredags förmiddag med köer överallt och naturligtvis sitter man hemma nu utan väska... Tror man undviker MIA i den mån man kan hädanefter.

Toppen