Senaste nytt

Tråd för diskussion om USA immigration

AABack2ARN

Medlem
Årets immigrationer till USA

LAX T4 (ej TBIT), reste i F. Mindre än 5 minuter i passkontrollen
DFW, reste i F så först av planet. Cirka 5 minuter i passkontroll
SNN med BA001, 10-15 minuter i passkontrollen
LAS, reste i Y (huh!), mindre än 5 minuter
DFW, reste i F, mindre än 5 minuter. Totalt sett tog det cirka 20 minuter att gå från planet, via passkontroll och tull och säkerhetskontroll till anslutande plan. :)

Värst har jag nog haft det på EWR (cirka 1,5 timme) och ORD (cirka 2 timmar). Högst 5 bås av 40+ öppna i bägge fallen och arrogant personal som knappt pratade engelska :(
 

agehall

Medlem
Så av AABack2ARN's lista kan vi utläsa att den sämsta rutten till USA är med BA001. Så hör upp alla - undvik den! (så att det finns mer plats åt mig!)
 

AABack2ARN

Medlem
Tänk vad man kan visa med lite statistik ;)

Detta var mitt i sommaren och det går uppenbarligen en uppsjö flyg runt samma tidpunkt, bland annat en Aer Fungus A330. Hamnade bakom den ensamma mamman med sina 5 barn som skulle åka till USA. Det tog sin tid för passkontrollanten att få pli på alla dessa och mamman utsattes för en hel del frågor. Jag fick inte byta kö för personen som skulle hålla ordning i köerna

Glömde även påpeka röran på MIA för många år sedan - tog kanske inte så lång tid men var väldigt stressande då ingen förstod hur kösystemet fungerade och passkontrollanten ansåg att det var givet att ALLA resenärer som kommer till USA har ett brottsligt syfte. Inte speciellt välkomnande :( Har inte flugit in via MIA efter det.
 

FF#1

Medlem
Oftast går det bra men i bland är det hemskt….
Var i Los angeles för några år sen med torra händer, de fick inga bra fingeravtryck så det vart att vänta med alla andra "skummisar" under övervakning av en pistolbeväpnad sur och humorlös kille tills jag vart förhörd av en rätt så butter immigration officer och insläppt in landet. Kändes sådär välkommnande.
 

nilsson

Medlem
Jag anlände SEA under government shutdown och var först fram till immigration. Sedan dog datorsystemet och det tog 30 minuter innan rätt saker hade startats om.
 

Senator

Moderator
sembl och jag först av i BOS i går... Flyttades fram till F vid landning (fortfarande sur att ingen Avios UPGR möjligt). Vid bagagebandet 4min efter vi klev av flyget..
 
Toppen