palmen
Moderator
Houston(IAH) har anlänt 2 gånger senaste 2 åren och det har gått bra, inte klockat tiden men har iaf inte hunnit bli irriterad.
Vi ska landa innan 6 på morgonen, får hoppas amerikanarna är vakna och på bra humör då
Houston(IAH) har anlänt 2 gånger senaste 2 åren och det har gått bra, inte klockat tiden men har iaf inte hunnit bli irriterad.
Fast jag har aldrig förstått problemet med att byta i USA OM man ändå ska TILL USA. Då måste man igenom immigration vid något tillfälle och jag får det helst avklarat ASAP.
Håller helt med Agehall. Dessutom kan jag tycka att det gnälls lite mer än nödvändigt på USA Immigration. Värre tycker jag det är om man kommer till ARN och man får vänta 30 min för att de bara har 2 passkontroller öppna. USA har iaf fattat att det tar tid och har emellanåt 40 bås öppna.
Jo, du förstår det är såhär att de få gånger jag har bytt plan i USA och behövt gå igenom Immigration har det alltid varit för snålt med tid. Man kan aldrig veta hur lång tid det tar, för mig har det tagit 90-15 minuter och sitta i en urtråkig transferhall i två timmar är nästan lika hemskt som att ha ''Go to gate'' när du står i kön till Security.?? Byte av plan har aldrig ställt till det i immigration för min del. Du får gärna utveckla...
Har ni testat att flyga direkt till Las Vegas med exempelvis Virgin Atlantic? Inga immigration-köer att tala om. Klart skönare än att byta i exempelvis Chicago. Mindre flygplatser som har direktflighter från Europa måste väl vara att föredra om möjligheten finns?
Jag försöker alltid undvika att ha ett byte i USA, just av anledningen att det är svårt att skatta hur lång tid immigration tar. Ibland går det på 10 minuter från det man kommer av planet ibland tar det 100+ minuter. Allt beroende på hur många och vilka andra fighter som precis ankommit. Och humöret hos dem som jobbar!