Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.
EkstromChris: Ja, du var en konstig prick :) Inte för att jag har något emot kostym, men att flyga i det - nejtack.
Agehall, första gången jag inte håller med dig, se på din egen bild så är man som sämst kläd i F & FLT. F pax som betalt med cash vill inte se out pinnar eller håriga ben i F dom vill se välklädda pax som håller låg profil. Er oklädda närvaro bland dom stora grabbarna kräver ett visst mått av hänsyn och kläd etikett. TÄNK kan det vara så att F pax har klagat och därför går det inte längre att gå från ekonomi till F jag tror att det är det som hänt. Lilla Sveriges kläd etikett är inte alltid uppskattat ute i världen fast vi ibland tror det.

Hel och ren tycker jag är viktigast. Det är mycket värre med någon som luktar illa än någon som har håriga ben och håller dessa i sin egen plats.

Att det inte går att gå mellan kabiner har mer att göra med att det skulle bli ett j-vla springande om alla ekonomipax fick vandra helt fritt. Många skulle vilja gå fram och titta på de fina stolarna och de som betalar för C/F skulle bli störda.

Agehall, första gången jag inte håller med dig, se på din egen bild så är man som sämst kläd i F & FLT. F pax som betalt med cash vill inte se out pinnar eller håriga ben i F dom vill se välklädda pax som håller låg profil. Er oklädda närvaro bland dom stora grabbarna kräver ett visst mått av hänsyn och kläd etikett. TÄNK kan det vara så att F pax har klagat och därför går det inte längre att gå från ekonomi till F jag tror att det är det som hänt. Lilla Sveriges kläd etikett är inte alltid uppskattat ute i världen fast vi ibland tror det.

Jag tror inte att betald First class passagerare byter flygbolag av det skälet som du nämner. De som är kinkiga flyger nog redan med Private Jet.
Man kan lätt konstatera att klädsel av andra passagerare är något som är utanför flygbolagets kontroll. Det är ingen garanti att inte får andra First class passagerare med konstig klädsel bara för att byta till annat flygbolag.

Jo, i och för sig om man störs av lättklädda tjejer i First class, kan man flyga Saudia i First class istället. Jag misstänker att de inte tillåter sådan klädsel på deras flygning. Någon som vet?

Jag tror inte att betald First class passagerare byter flygbolag av det skälet som du nämner. De som är kinkiga flyger nog redan med Private Jet.
Man kan lätt konstatera att klädsel av andra passagerare är något som är utanför flygbolagets kontroll. Det är ingen garanti att inte får andra First class passagerare med konstig klädsel bara för att byta till annat flygbolag.

Jo, i och för sig om man störs av lättklädda tjejer i First class, kan man flyga Saudia i First class istället. Jag misstänker att de inte tillåter sådan klädsel på deras flygning. Någon som vet?
Dr Miles Jag har inte påstått att First class passagerare byter flygbolag men, jag tror att du vet hur korrekta och strama tysktalande välutbildade "managers" är, du ser i loungen vilka som har Dr titel och inte, jag är fullt övertygad om att klagomålen har påverkat beslutet om ändringen. lättklädda har aldrig varit ett problem så länge fantasin finns kvar.

Nu har jag aldrig flugit F, men med tanke på att många bolag delar ut pyjamasar så kan det väl inte vara så kinkigt :)

Jag tillhör väl en av de som flugit mest i första klass på BusinessClass och det allra mesta är faktiskt betalda biljetter.

Jag tycker hel, ren och prydlig är det allra viktigaste i första klass och gärna något hyfsat diskret. Kostym reser man i om man behöver det direkt efter ankomst vilket gör att man oftast hittar fler kostymklädda resenärer i business (eller economy) än i första klass. Shorts och t-shirt är ett absolut no-no och personligen är jag glad om jag slipper se jeans också.

Sedan fungerar ju första klass så att väl efter start när skynkena bakåt stängts är det lite av en skyddad verkstad och då blir det lite mer avslappnat, och i synnerhet när huvudmåltiden är över. Då kan man byta om till något bekvämare och sedan byter man helt enkelt tillbaka strax innan ankomst i samband med att man fräschar upp och snyggar till sig för att se presentabel ut när man går av. Så har det fungerar på i princip alla flygbolag jag åkt med runt om i världen.

Dr Miles Jag har inte påstått att First class passagerare byter flygbolag men, jag tror att du vet hur korrekta och strama tysktalande välutbildade "managers" är, du ser i loungen vilka som har Dr titel och inte, jag är fullt övertygad om att klagomålen har påverkat beslutet om ändringen. lättklädda har aldrig varit ett problem så länge fantasin finns kvar.

Det är inte bara "tysktalande välutbildade managers" ombord utan det finns också en hel del rika människor från olika delar av världen i First class på olika flygbolags flygningar och jag kan säga att det finn i stort sätt inga klädkod i Kina.

Din fantasi eller min eller andras är inte det samma. Det som du och jag anser att det är helt okej kan vara helt oacceptabelt för folk i andra delar av världen. Så undvik gärna generalisering av folk i First class.

Shorts och t-shirt är ett absolut no-no och personligen är jag glad om jag slipper se jeans också.
Jag har sett en hel del människor i First class som hade jeans på sig så förstår jag inte varför man störs av jeans, även om jag förstår att vi har olika preferenser.
Shorts och T-shirt är egentligen big no-no i Economy class då det finns större risk att sitta bredvid varandra med direktkontakt av kroppsdel. :eek:

Jag tycker hel, ren och prydlig är det allra viktigaste i första klass och gärna något hyfsat diskret. Kostym reser man i om man behöver det direkt efter ankomst vilket gör att man oftast hittar fler kostymklädda resenärer i business (eller economy) än i första klass. Shorts och t-shirt är ett absolut no-no och personligen är jag glad om jag slipper se jeans också.
Precis mina tankar, en för situationen vårdad klädsel alltså. För mig är det en del av helhetsupplevelsen, i vissa avseenden lika viktig som vilken sorts champagne som serveras. ;)

Inser att detta kan vara ett känsligt diskussionsområde eftersom det tangerar den personliga friheten att få klä sig som vill etc...

Inser att detta kan vara ett känsligt diskussionsområde eftersom det tangerar den personliga friheten att få klä sig som vill etc...
På kryssningar har jag sett att det finns klädkodskrav av rederiet men det har jag inte sett liknande i flygvärlden. Vilket bör innebära att man får klä sig hur man vill så länge det går genom säkerhetskontrollen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen