Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle aldrig resa i kostym på en långresa p g a det är obekvämt. Det går i regel att byta om på något ställe om man skall direkt till ett möte. Jag åkte i helgen från KUL till CDG i F hos Malaysia Airlines. Innan middagen bytte alla utom hustrun och jag om till pyjamas innan middagen. Jag tycker det känns väldigt oestetiskt att sitta och äta en lyxig måltid i pyjamas i F klass men det var jag tydligen ensam om. Efter middagen bytte vi om, wiskeyn till insomningen intogs dock med pyjamas på.

Jag tror fortfarande att klagomål har framförts pga ej passande klädsel.

Att skicka klagomål om medpassagerare med icke passande klädsel (som man anser) till flygbolaget är fånigt. Det är inte flygbolagets ansvar.
Om jag skulle resonera som dig skulle jag skicka klagomål om illaluktande medresenär, men det gör jag inte för att jag vet att det inte är flygbolagets ansvar.

9 ggr av 10 reser jag i jeans och T-shirt eftersom jag tycker det är bekvämt. Har bara rest i F en gång och då tror jag att jag hade en skjorta. Senaste resan i C med AF ORD-ARN gjordes klädd i shorts och T-shirt ;).

Jag kör jeans, T-shirt och hoodie - den klädseln jag har till vardags. Jag tillhör den skaran som anser att har man betalat så pass mycket som en biljett i C kostar borde man få rätt att bära den klädsel man trivs i.

Last edited:
Bara för att man har kostym så betyder det inte att man är välklädd. Folk kan ju se alldeles förskräckliga ut med 20 år gamla, för stora kostymer. Så länge man trivs med vad man själv reser i och resesällskapet är odörfritt, så är jag nöjd.

För mig är hygienen allra viktigast, hel och ren, det räcker bra det ;)
Oftast är kostymbärande ingen indikation på om personen luktar illa, tänker kissa över hela golvet inne på toaletten, vara högljudd och bli berusad, fisa eller snarka. DET tycker jag personligen är jobbigare än vad han eller hon har på sig.

Stör man sig på håriga ben, tjocka magar etc är det lätt (fast ibland jättesvårt!) att låta bli att titta på konstigheter :cool:

Når jeg rejser, er jeg altid "Casual" klædt, ofte lærredsbukser, skjorte/poloshirt og gerne en trøje til at have over. Hvis det er meget varmt kan jeg sagtens finde på at rejse i shorts. Jeg regner med at komme til at gå alt rigeligt i jakkesæt de næste 45-50 år, så det gemmer jeg lidt endnu ;)

Som så mange andre synes jeg også at hygiejne og opførsel er vigtigere end påklædning.

Dr Miles
Är du onykter, jag har väl förihelvete inte skickat "klagomål om medpassagerare" i F till LX,LH. Skärp dig nu. Jag tror fortfaranade att CEO:s som åker F med LH och LX har framfört klagomål på husvagns pax som sitter i F man har med all rätt andra värderingar om hur man dansar i F och på executive floor.

Thomas Björklund tråkig ton :( Det finns ingen anledning att hugga så hårt. Tycker jag.

Ber om ursäkt om det var missförstånd/skrev otydligt från min sida. Jag skrev inte att du skickade klagomål utan jag skrev att det är fånigt att skicka klagomål om andra passagerares klädsel till flygbolaget.

Förresten, du är den första personen som ifrågasatte min nykterhet. :)

Thomas, jag undviker att lägga mig i tuppfäktning här inne. Men det här är troligtvis den hårdaste och totalt orättvist mot en person som alltid är korrekt och ställer upp för alla här inne. Jag tycker du skall be om ursäkt för ditt påhopp..

Inte för att mäta graden av mindre lyckade inlägg. Men personligen tycker jag att den här kommentaren är riktigt provocerande. Vad är det för kvinnosyn? :mad: Skärpning!!

Jag reagerade själv men orkade inte ge mig i polemik med den typen av kommentatorer. Alx , tack för ditt engagemang! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen