Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur lämpligt är det egentligen att bära shorts, t-shirt och flip-flops i First? Och borde man bli besviken om servicen inte är på topp, som ett resultat av klädvalet?

Även om det inte är den vanligaste klädseln i F, så vore du nog inte den första som skulle ha den klädseln. Så länge man inte uppför sig som en idiot, så tror jag inte det skulle vara några problem.

Ja. Jag minns reklamen jag såg hos ett skrädderi i USA "Buy one business suite and get two travel suites for free". Jag visste inte att konceptet travel suite fanns innan dess.

Jag kände inte heller till det konceptet, men nu gör jag det tack vare ditt inlägg. Kan bara säga att jag vill ha en då jag ofta reser i kavaj bara för att det är så himla smidigt.

Hur lämpligt är det egentligen att bära shorts, t-shirt och flip-flops i First? Och borde man bli besviken om servicen inte är på topp, som ett resultat av klädvalet?

Jag skulle säga att det är just i first som det skulle fungera. Servicen borde inte påverkas, i alla fall inte i västvärlden, då klädsel här är en mycket osäker statusmarkör.

Jag är ju en sådan skruvad människa som tycker att kostym är mer bekvämt än t.ex. jeans. Och att slips är en icke-fråga eftersom man tillser att man alltid har skjortor som inte sitter så tajt i halsen att det är ett problem att ha slips på sig. Så jag flyger i princip alltid i kostym. Kavajen tar jag av mig och hänger upp, alternativt lägger upp i bagagehyllan.
Det går ju i värsta fall att knäppa upp manschettknapparna också.. ;)

Jag skulle säga att det är just i first som det skulle fungera. Servicen borde inte påverkas, i alla fall inte i västvärlden, då klädsel här är en mycket osäker statusmarkör.

Tycker inte heller att det borde påverka servicen. Det är inte ovanligt att flera passagerare svidar om till pyjamas redan innan take-off. Pyjamas tycker är komfortabelt och då behöver man/de inte längre fundera över vad man hade på sig när man steg på. Jag brukar förvisso, men inte alltid, behålla "boardingkläderna" på under middagen och byta till PJ när ändå stolen skall bäddas om. Jag reser oftast i jeans, skjorta (och kavaj).

Ska jag bort en natt bara inom Europa brukar jag flyga i kostymen, för att slippa packa ner den. Annars flyger jag helt inte i den. Kommer jag direkt från jobbet så kör jag en Clark Kent på muggen. Dock så hade jag nog samma uppfattning som dig, så första gången jag flög interkontinental business, 1999, så hade jag kostymen på mig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen