Senaste nytt

Fredagstråden™

På väg i buss till Kirunas temporära järnvägsstation (eller vad man ska kalla den) för vidare färd mot Luleå. Tåget är på tid, säger de, vilket låter alldeles ypperligt. Det kommer säkerligen ändå bli jobb till bortåt midnatt när jag kommer fram.
Ska vidare till Göteborg på söndag, så innan jag åkte till Japan hade jag plockat fram mina Västtrafikkort för resor där, men glömde givetvis båda.
Blir till att införskaffa ett tredje som man kan glömma nästa gång då...
SJ-kort, SAS-kort och hotellkort låg däremot på plats, som vanligt.

På väg i buss till Kirunas temporära järnvägsstation (eller vad man ska kalla den) för vidare färd mot Luleå. Tåget är på tid, säger de, vilket låter alldeles ypperligt. Det kommer säkerligen ändå bli jobb till bortåt midnatt när jag kommer fram.
Ska vidare till Göteborg på söndag, så innan jag åkte till Japan hade jag plockat fram mina Västtrafikkort för resor där, men glömde givetvis båda.
Blir till att införskaffa ett tredje som man kan glömma nästa gång då...
SJ-kort, SAS-kort och hotellkort låg däremot på plats, som vanligt.
Tips: Ha en hemmaplånbok och en reseplånbok. I reseplånboken har du resekort (SJ/SAS etc/Lokaltrafik på de platser där du inte bor), hotellkort, hyrbilskort, MC/Visa/AE/Diners, lokalvalutor, EU-IDkort, etc. Kan vara bra att ha överlappande innehåll så att du har AE/Visa/SAS-dubletter i vardera plånbok. Hemma har du hemmaplånbok, på resa har du reseplånbok (överkurs: samt en plånbok med några obetydliga kort och lokalvaluta ifall du blir rånad).

Efter 3 dygn hårt fysiskt arbete på ett bygge i Dongguan softar jag på fredagskvällen i baren på Pullman med en San Miguel, smakar kanonbra. Trots hårt arbete kommer nog jag gå upp ett par kilo. Maten är riktigt bra! Ingen vila i helgen, fortsätter på bygget....

Jaha, då har man checkat in på Holiday Inn, Milan Garibaldi Station med familjen över helgen. Nu sänker man en bira i baren å sen ut på stan för lite sightseeing och mat. Ha en trevlig lucia alla.

En bister julklapp till Nyköping...

I Sörmland fick vi 30 cm snö förra helgen, försvann lika fort som Ryanairs populäraste destinationer från Skavsta. I dag kom nyheten att Ryanair tar bort 30 % sina flighter från Skavsta – redan om en månad dvs 10 januari!
23 flygningar per vecka dras in vilket innebär att ca 30 procent av passagerarna försvinner. Flygplatsen kan tvingas göra sig av med personal enligt flygplatschefen.

Enligt Ryan Air är det de populära rutterna till Frankfurt, Hamburg, Düsseldorf och Berlin som tas bort helt. Orsaken är enligt brist på flygplan.

Skall vi göra VÅGEN? :)

Äntligen känner jag min någolunda frisk.
Fredagsmys hemma, wook med kyckling och sataysås på g. Sen blir det en familjefilm och julmust i soffan… härlig efter allt flängande runt i världen att bara softa hemma.

Laddar för svensexa imorgon. Känner även ett stort behov av en solresa men med en 1-åring så blir det ju inte bara en avkopplande semester i så fall. Äh nåt måste det bli snart hur som helst.

Toppen