Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått mycket ovett här på BC för att jag "prisar" Amex, men jag står för min uppfattning! Dock har jag aldrig använt "2-4-1"-vouchern som annat än en möjlighet.

Jag har också varit ganska nöjd med mitt AmEx men efter sommarens problem med feldebitering där de vägrade hantera det utan jag fick själv reda ut det med SAS så funderar jag verkligen på om jag ska behålla det. Efter nästa år ryker det nog då jag kommer gå över helt till BA.

Tycker nog ändå att SAS verkar ganska angelägna om att vi ska åka Plus med tanke på all reklam och alla utskick, sänkta priser m m.../Per

Jag har också varit ganska nöjd med mitt AmEx men efter sommarens problem med feldebitering där de vägrade hantera det utan jag fick själv reda ut det med SAS så funderar jag verkligen på om jag ska behålla det. Efter nästa år ryker det nog då jag kommer gå över helt till BA.

Lycka till med Entercard då! Eller har du hittat något kort utöver Amex och BA Visa som ger avios?

Finns några enstaka i december och ganska gott om platser i januari, men jag tyckte bara jag hittade i Minus, men SAS kanske utgår från att folk bara vill åka i Minus, precis som att det är omöjligt att boka annat än Economy i vissa resebyrå-appar i telefonen.

Ja, det är ju helt sinnessjukt... Förr om åren har man kunnat hitta C-klassbiljetter med relativt god tillgång om man varit ute några månader innan, men nu är det ju HELT hopplöst. Vem fasen bryr sig om det finns biljetter i Economy, det är ju inte därför man samlar poäng... Det är ju helt klart en medveten satsning från SAS, men det gör ju poängen och därmed delvis även Amex-vouchern mindre värda. Urk, här är SAS på gång att nå all-time-low - speciellt med tanke på att de slår sig på bröstet och säger att awardtillgängligheten minsann är kanon från november och framåt. :(

Var inne och kollade för sommaren och det finns mycket i Plus till Chicago, men jag tycker att det är under all kritik med platser till San Francisco. Är det överhuvudtaget någon som lyckats hitta i Plus dit?

Det fanns massor med platser till SFO i Economy Extra ett tag. Men vem vill flyga det? Det är ju business man vill åt!

Var inne och kollade för sommaren och det finns mycket i Plus till Chicago, men jag tycker att det är under all kritik med platser till San Francisco. Är det överhuvudtaget någon som lyckats hitta i Plus dit?

Plus= Economy Extra går sedan längeinte alls att boka, är det inte Business du menar?

De släppte en del platser i Business till SFO för ett tag sedan, i januari.

Det fanns massor med platser till SFO i Economy Extra ett tag. Men vem vill flyga det?

och skulle man vilja så går det inte att boka.

Det är ju business man vill åt!

Men här har du, du brukar ju göra snabbturer ensam ;)

SFO.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen