Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha Tallin blir jag aldrig klok på..
Det är som roulette när man ringer, idag blev mina bonus platser lediga igen så jag ringde och då var det inga problem..
Hon tom ifrågasatte vad agenten hade sysslat med igår.

Har SAS kännedom om detta problem?

Awardtravelr är rätt meningslös eftersom det enbart är SAS som går att flyga med. ExpertFlyer är isåfall bättre.

Ja helt klart men flygbolag framgår ju tänkte jag och det är ju lite enklare att söka i än SAS och tänkte att en nybörjare kanske inte har Expert, sen kom jag på att det blev minst lika krångligt(mitt i inlägget) och kollade vad som fanns på aktuella datum, sorry :p

Jag ringde till Tallinn igår och fick veta att inga "2-4-1"-biljetter får bokas via CPH eller OSL...jag ringer nån annan.

Bättre för dig, men fortfarande inte rätt. Man blir ju lite mörkrädd över hur dålig koll de verkar ha. Reglerna är ju skitenkla, hur kan man inte kunna dem om man har det som jobb!?

Jag ringde till Tallinn igår och fick veta att inga "2-4-1"-biljetter får bokas via CPH eller OSL...jag ringer nån annan.

OMG, vilken buskis! Vad hade den personen rökt innan hen gick till jobbet? Tror jag fäller en tår för jag orkar inte asgarva åt eländet... ;)
Hur tolkade den personen "any SAS destination in the world", tro...?
Den mesta IC utgår ju från CPH och vet man inte det, vad vet man då egentligen...

Kan du berätta lite mer om detta? Vem frågar man på flygplatsen? Hur mycket poäng går det åt? Måste det finnas lediga stolar vikta för award eller kan man bli uppgraderad bara det finns plats?

Vi reste på en award till Chicago i våras. Enligt SAS kundtjänst så kunde vi uppgradera från ekonomi extra till business på flygplatsen om vi så önskade. Man blir uppgraderad i mån av tillgång och man tar det med inchecknings och/alt gate personalen. Från extra till business kostade det då 25000p. Vi hade dock turen att bli uppgraderade utan att använda poäng.

Men som Agehall skriver så står det i reglerna att man inte kan uppgradera awardbiljetter men det verkar inte alla i personalen veta.

Vi reste på en award till Chicago i våras. Enligt SAS kundtjänst så kunde vi uppgradera från ekonomi extra till business på flygplatsen om vi så önskade. Man blir uppgraderad i mån av tillgång och man tar det med inchecknings och/alt gate personalen. Från extra till business kostade det då 25000p. Vi hade dock turen att bli uppgraderade utan att använda poäng.

Men som Agehall skriver så står det i reglerna att man inte kan uppgradera awardbiljetter men det verkar inte alla i personalen veta.

Trevligt, ska testa det i vinter när vi drar till Asien. Tack så mycket :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen