Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Jag har inte fått bra priser via DFW, har du fått till det online?

Beror på vad du menar med bra priser, det blir ju lite dyrare, 14,308kr, men man tjänar ju fler Avioser 2x 8214miles (vilket inte alls borde gå enligt MPM kravet)

Om man kan få in ett stopp mellan DFW och MIA har jag inte provat, t.ex i TPA(Tampa) eller MSY(New Orleans)

Dallas.jpg

8214 mi

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har inte fått bra priser via DFW, har du fått till det online?

Tittade på saken lite mer, det verkar som något ändrats sedan jag kollade på det här tidigare för några veckor sedan,
lägger jag in ett stopp antingen i MIA eller DFW så skenar priset iväg, samma sak om jag väljer SKB istället för CUR
och mycket riktigt går det inte att boka något på AA:s svenska sida, får följande felmed.

The following error(s) occured
We are unable to find recommendations for your search. Please change your search criteria and resubmit the search. (66002 [-1])

Men det felmeddelandet har jag fått många gånger tidigare och då har det bara varit att klicka på seach en gång till
men inte nu.

Jag har ett annat problem.

Försöker boka HEL-CUR med stopover i NYC på utresan, en natt i CUR och en stopover i ORD på hemresan. Får AA.com att prissätta den, men AA ger mig INE5A6R5 vilket är betydligt dyrare. Nu är det visserligen min-stay på 5 nätter för INE5A0Q1, men inte ska det väl krävas 5 nätter på CUR? (Resan är totalt drygt 2v!)

Jag har ett annat problem.

Försöker boka HEL-CUR med stopover i NYC på utresan, en natt i CUR och en stopover i ORD på hemresan. Får AA.com att prissätta den, men AA ger mig INE5A6R5 vilket är betydligt dyrare. Nu är det visserligen min-stay på 5 nätter för INE5A0Q1, men inte ska det väl krävas 5 nätter på CUR? (Resan är totalt drygt 2v!)

Fare basis fare basis INE5A0Q1 har följande begränsning för tillåtna flygningar. Dvs du måste flyga via Milano.

Fare basis: INE5A0Q1 skrev:
FLIGHT APPLICATION

THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
AA FLIGHTS 206 THROUGH 207
AA FLIGHTS 198 THROUGH 199.​

Fare basis INE8A6R5 har inte det kravet men den har 60 dagar förköpskrav istället.

Argh, missade det. Verkar ju helt vansinnigt att ha en fare HEL-CUR som kräver att man flyger via MXP!

Back to the drawing board då. :(

Fare basis: INE9A6R5 (med 28 dagars förköpskrav) från Berlin har inte krav på att flyga via Milano.
Priset är ca 1.000 SEK dyrare än billigaste fare basisen från Helsingfors.

Jo, men det är typ 15 dagar kvar tills jag måste flyga. Jag trodde att jag såg en I7SALE, men det visade sig att jag råkade ha fel option påslagen i EF, så jag såg alla fares, oavsett datum. :(

Last edited:
Den goda nyheten är att AA snart börjar flyga B777-300ER mellan MIA och LHR dagligen. Då förbättras alternativen rätt mycket om man vill undvika åka via JFK.

Har du testat att boka med ett stopp?

Jag får samma resultat som med Dallas, lägger jag in ett stopp stiger priset ca 5.000kr
Jag har testat både AA USA och svenska site både till SKB och CUR (CUR går fortfarande inte på AA Sverige)

Inget stopp 15.162kr
Stopp ena vägen 19.761 kr
Stopp båda vägarna 24.361kr

Varje stopp ökar alltså priset med exakt 4600kr - men varför?

Fare basis ändras inte, såhär ser det ut med både 1 och2 stopp och utan stoppFare basis.jpg

2 stopp
2stopp.jpg

1 stopp
stopp2.jpg

inget stopp
inte stopp.jpg

Samma resultat på den amerikanska siten

inget stopp
Us Inget stopp.jpg

1 stopp
AA US 1 stop.jpg

Homer, sitter ombord BC001 men jag har fixat 3 platser HEL-SKB för 15 000kr som skall billjetteras på måndag. Krävdes email bokning via AA Agent i Sverige och back office hjälp. När allt är klart meddelar jag kontaktinfo för detta, mailade bara exakta flighter jag ville ha och fick svar på en halv dag

Toppen