Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Det här är inte alls bra, Zigge med sitt gäng har varit till mycket bra hjälp vid bonusresor och uppgraderingar med AA. Som du skriver, flera av personerna var med när AA flög på ARN och kan AA utan och innan. Tyvärr tror jag inte du får någon framgång med att klaga hos AA! Vi är för små i detta sammanhang. Nu har ju AA hemsida blivit ganska bra när det gäller att boka bonusbiljetter så man kan göra mycket själv.

Så nu har jag gett AAs call center (i Indien?) en chans och det var precis så dåligt och omständigt som jag befarade. Vill boka IL28SALE till USA i sommar och ville dessutom nyttja möjligheten att inte flyga rakaste vägen ;)

Blev disconnectad 3 gånger och de kunde inte boka enligt önskemål, påstod att de inte kunde boka de billigaste I-biljetterna eftersom dessa är för deras websida enbart (lögn i fallet IL28SALE) samt att man inte kan uppgradera med SWUs om det finns icke-AA-flyg med på bokningen...

Till slut var det bara att boka på webben, sätta bokningen på hold och applicera uppgraderingar samt en transportation voucher via dem. På fjärde försöket blev jag kopplad till Executive Platinum Desk (i USA) som förvisso kunde göra klart bokningen även om jag tror hon var missinformerad om hur man får använda vouchern.

Risken är nu snarast att jag får bokningen utställd i USD med tillhörande valutapåslag på kortet.

Hela eländet tog 1h45min! SUCK!

Jag vill ha tillbaka Tal Aviation!

@AABack2ARN, AA call center är på Fiji fick jag veta :)

Inte så bra när man skall boka komplexa resor, svar ja!

Inte heller bra när man har enkla frågor och personen har svårt att ta fram bokningen fast jag bokstaverade A for Alpha, osv. Kan förstå att avancerade saker inte går något vidare. Personen jag pratade med var även väldigt svår att förstå då engelskan var väldigt grötig.

AABack2ARN, AA call center är på Fiji fick jag veta :)

Inte så bra när man skall boka komplexa resor, svar ja!

Är det på Fiji oavsett tidpunkt på dygnet?

På AAs svenska hemsida står det att öppettiderna är 9:00 till 17:00 måndag till fredag. Vilket borde implicera att man kommer till en Europeisk helpdesk men så var (uppenbarligen) inte fallet.

Tyckte deras engelska var ganska ok, men telefonförbindelsen var fläckvis inte perfekt vilket gjorde det svårt att höra vad de sa.

Om något strular med bokningen/vouchern/uppgraderingen skall AA få feedback men jag avvaktar nog tills dess.

Toppen