Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Efter att ha samlat alla poäng senaste tiden hos Aegean istället för SAS har jag kommit upp i 18500 poäng och är nära min guldstatus! :)

Hade hoppats på att vara uppe i 20k nu men eftersom Aegeans poängintjäning är sämre än SAS (e.g Stockholm-Oslo t&r som ger 1000 med SAS och 480 med Aegean) har jag inte nått hela vägen fram.

Har en resa inplanerad mellan Stockholm-Oslo (t&r) vilket får mig att komma upp i drygt 19000 poäng men då saknar jag tyvärr fortfarande 1000 poäng. Är det någon som har ett bra tips på hur jag enkelt/billigt kan ordna detta?

Hade hoppats på att vara uppe i 20k nu men eftersom Aegeans poängintjäning är sämre än SAS (e.g Stockholm-Oslo t&r som ger 1000 med SAS och 480 med Aegean) har jag inte nått hela vägen fram.

Fick du bara 480 poäng mellan Stockholm & Oslo? I intjäningstabellen på Aegeans hemsida står det minimum 600 miles. Jag trodde det skulle tolkas som att man får 600 miles även om sträckan är kortare. Eller tänker jag fel?

Last edited:
Fick du bara 480 poäng mellan Stockholm & Oslo? I intjäningstabellen på Aegeans hemsida står det minimum 600 miles. Jag trodde det skulle tolkas som att man får 600 miles även om sträckan är kortare. Eller tänker jag fel?

Så ska det vara. Jag har flugit ARN-HEL (249 miles) många gånger och fått 600 (mot de 500 man får om man krediterar till EB).

Nu ljuger jag faktiskt, ser att senaste ARN-OSL resan var registrerad till EB och inte A3, fick dessa nummer från Great Circle mapper och den visade riktigt på alla andra resor jag åkt så tänkte att det skulle bli samma.

Men menar du då att jag borde få 600 per leg och inte 240 som great circle mapper visar? (Great Circle Mapper)

Isånnafall om jag skulle få 1200 poäng t&r skulle jag komma upp i 19700 poäng och kan då boka PLUS ena sträckan och komma över 20000?

Nu ljuger jag faktiskt, ser att senaste ARN-OSL resan var registrerad till EB och inte A3, fick dessa nummer från Great Circle mapper och den visade riktigt på alla andra resor jag åkt så tänkte att det skulle bli samma.

Men menar du då att jag borde få 600 per leg och inte 240 som great circle mapper visar? (Great Circle Mapper)

Isånnafall om jag skulle få 1200 poäng t&r skulle jag komma upp i 19700 poäng och kan då boka PLUS ena sträckan och komma över 20000?

Om du kör economy en leg får du 600 och kör du den andra i plus får du 1200 så totalt 1800 poäng

Ska flyga ihop mina sista miles till A3 gold i December. Skulle gärna vilja använda statusen för att få kunna tillbringa några timmar i Air New Zealand lounge eller annan *A lounge vid LAX, dock har vi bara några dagar emellan sista flygningen och resan ned till NZ. Någon som har närmare koll på hur lång tid det brukar ta att få status mejlet? Undersökt lite via FT och det verkar vara från ett par dagar till ett par veckor så grusas förmodligen den idéen.

Då känns det nästan lika bra att vänta med en sista flygning till Jan så att kortet kommer att räcka ytterligare ett år i jämförelse om man flyger i december. Såg dock på FT att många som flygit omkring jul och lite före hade fått "ett år extra" på deras medlemskap. Vi flyger den sista flygningen den 7 dec. Någon som vet vad de räknar?

Nu vet jag inte om detta är rätt tråd avsett retro-registrering men känner inte ett behov att skapa en ny tråd:

Ser ut som att jag behöver registrera ett par flygningar i efterhand och det har jag aldrig gjort hos Aegean då det alltid fungerat utan problem.

Det står så här:

3. Please insert name and surname ONLY if the name or surname written on the ticket is different than your Miles&Bonus Account details.

Jag heter ju Andreas men mitt Aegean konto heter "Mellannamn Eriksson" (enligt passet)

Det har aldrig varit några problem tidigare att kreditera Aegean.
Men här kommer det konstiga. Jag ska alltså fylla i exakt som det står på boardingkorten enligt Aegean.

På ett av korten står det: Eriksson / Mellannamn / ANDRE
Ska jag då fylla i Mellannamn + ANDRE eftersom det står att man ska fylla i som boardingkortet visar? (det finns plats på boardingkortet så jag förstår inte var AS tagit vägen.) :)

(Hur lång tid kan en registrering ta? Det har alltid tagit max 2 dagar för mig tidigare och nu har det gått 2 veckor.)

Last edited:
Toppen