Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Kan man via EB långt innan tex boka upp sig på två bonusplatser i C och sedan byta dessa till F utifall att platser ges närmare avgång?
Det går att boka om EB biljetter fram tills 24h innan första flyget på resan. Vill minnas att det kostar 250kr att göra ändringar eller boka av.

Och vad skulle hända (med poängen) om man lyckades att få F på benet ABV-FRA samt FRA-EZE men sedan inte alls på sträckan tillbaka?
Så fort ett enda flyg på bokningen är i första klass kommer hela resan prissättas som om alla flygen vore i första klass, dvs 200.000 poäng per person om du lyckas få ABV-FRA-EZE på samma biljett.

Kan man via EB långt innan tex boka upp sig på två bonusplatser i C och sedan byta dessa till F utifall att platser ges närmare avgång?

Ett bra tips för att manuellt slippa sitta varje dag och söka tillgänglighet för F awardsplatser på de sträckor du är sugen på är att skaffa ett konto på ExpertFlyer. Där kan man nämligen lägga in Flight Alert, vilket betyder att den håller koll på om några bonusplatser öppnas upp, vilket genererar ett email till dig direkt. Väldigt smidigt.

Ett bra tips för att manuellt slippa sitta varje dag och söka tillgänglighet för F awardsplatser på de sträckor du är sugen på är att skaffa ett konto på ExpertFlyer. Där kan man nämligen lägga in Flight Alert, vilket betyder att den håller koll på om några bonusplatser öppnas upp, vilket genererar ett email till dig direkt. Väldigt smidigt.

Ja, det är stor fördel av ExpertFlyer. Det finns också liknade funktion för sittplatser.
Jag förstår inte varför vissa personer snålar med 10 USD i månaden (eller 100 USD per år) när de har råd att köpa Business class biljett privat. :confused:

Lufthansa har en fantastisk ny service på webben som gör att du kan i förhand se vad du får för produkt: Lufthansa ® - Lufthansa First Class Product

Är denna tillförlitlig? Lufthansa vet alltså 8 v. innan en flight vilket flygplan som ska trafikera sträckan?

Finns det nåt bättre än rysk kaviar, champagne och lite rysk vodka till som förrätt? ;-)

Någon som vet vilken vodka som serveras? Russian Standard Imperia?

Om man åker MUC-FRA-DXB samma dag i LH F, får man då åka bil från FCL i MUC till Frankfurtplanet? Är LH business MUC-FRA bra? Jag vet nämligen inte om jag ska åka ARN-FRA och sova över i Frankfurt och nästa dag åka FRA-DXB eller om jag åker ARN-MUC och nästa dag åker MUC-FRA-DXB? :confused:

Är denna tillförlitlig? Lufthansa vet alltså 8 v. innan en flight vilket flygplan som ska trafikera sträckan?

Om man åker MUC-FRA-DXB samma dag i LH F, får man då åka bil från FCL i MUC till Frankfurtplanet? Är LH business MUC-FRA bra? Jag vet nämligen inte om jag ska åka ARN-FRA och sova över i Frankfurt och nästa dag åka FRA-DXB eller om jag åker ARN-MUC och nästa dag åker MUC-FRA-DXB? :confused:

Skulle vilja påstå att LH vet 6 månader i förväg vilketnplan det är. Sen kan irrop hända såklart, men då uppdateras sidan. Dessutom har LH en hyfsat stor flotta så de har backup om något plan blir försenat etc, iaf från hubbarna.

Till vilka destinationer flyger LH First Class från FRA och MUC?

Jag hittar inget i denna tråd, på LH's webbsida eller när jag googlar. Det vore trevligt om det fanns en sammanställning med alla F-destinationer. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Till vilka destinationer flyger LH First Class från FRA och MUC?

Jag hittar inget i denna tråd, på LH's webbsida eller när jag googlar. Det vore trevligt om det fanns en sammanställning med alla F-destinationer. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Om jag minns rätt så har alla rutter från MUC F då det enbart finns några A340-300or utan F som alla finns i FRA. Är det inte mer relevant att bestämma sig vart man vill åka och sen kolla om det finns F eller inte? :)

Bil i MUC är enbart från/till flygplanet om detta parkerar ute på plattan vid en bussgate, så om man åker F till t.ex, JFK går man från loungen. Med tanke på hur MUC är uppbyggd känns det meningslöst att använda en bil till flyget, det är knappt en gate som tar längre än 5min att promenera till/från FCL.

Om det är viktigt för dig att åka bil till flygplanet så satsa på övernattning i FRA och checka in på FCT på morgonen.

Resan mellan MUC-FRA är inget särskilt:
http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/11682-nagra-resor-mot-silver-guld-8.html#post157788

Vodkan är normalt det billigaste inköpsavdelningen hittade på Lidl..

Toppen