Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Några tips på hur man maximerar FCT under ca tre timmar?
Är det bil till planet från FCT?

Blir besättning putt om man frågar om seconds av kaviarn? Just nu är vi bara två i kabinen.
Övriga tips emottas gladeligen :)

Ta ett bad! Det tycker jag var otroligt skönt. Ät av buffen, men inte för mycket då det serveras mycket mat ombord. Yes det är bil till flygplanet om du är i FCT dock inte från FCL.

Jag bad om en runda till med kaviar och det var absolut inga problem!

Men det är ett trevligt badkar. En bra start på dagen :)

image-2423789372.jpg

Lite tidigt men en cigarr kan du ju hinna med också ifall du gillar det.
Frukost inkl jag tror det är färsk skuren Parma skinka gillar jag också.

Ta ett bad (se till att du får en anka!), rök en cigarr och drick 20 whiskies. Sedan vaknar du upp i LAX. :)

Och du behöver inte oroa dig - det är alltid bil från FCT. Det finns inget annat sätt att ta sig därifrån. Din värd/värdinna kommer att se till att du kommer iväg i tid också, så du kan fokusera på allt vad FCT har att erbjuda utan att bry dig om annat.

Känns väl ändå lite meningslöst att ta ett bad på morgonen om man nu redan har duschat på hotellet? Dessutom är känns 3 timmar som lite för kort tid att klämma in ett bad om man vill hinna med annat. Men å andra sidan har jag inte besökt FCT än, så jag ska inte uttala mig allt för mycket.

Känns väl ändå lite meningslöst att ta ett bad på morgonen om man nu redan har duschat på hotellet? Dessutom är känns 3 timmar som lite för kort tid att klämma in ett bad om man vill hinna med annat. Men å andra sidan har jag inte besökt FCT än, så jag ska inte uttala mig allt för mycket.

Man tar inte morgonduschen på hotellet :). Sitta i en stol och dricka GT kan man göra i senatorloungen ;).

Mycket snack där uppe från en som aldrig varit i FCT. :rolleyes:

Klart man ska bada och klart man ska ha en badanka. Man duschar självfallet inte på hotellet. (boring...)
Finns det ingen anka i badrummet så fråga efter den och säg att det är viktigt. Då ordnar dom fram en. :)

Nästa gång jag ska besöka FCT ska jag se till att flyget avgår på kvällen.
Då ska jag smaka 20 whiskys minst och sova efter 2 portioner av kaviar på planet.:)

Toppen