Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Bara för att man betalt för F är det inte logiskt att få tillträde till F-lounge, även om det är en downgrade. Jag har en F-award med USDM, näst sista leg är DEL-FRA i C, inte kommer jag kräva att LH ska släppa in mig i FCL/FCT bara för att jag har betalt för F award.

Jag tycker det är stor skillnad på en downgrade från F till C jämfört med att vara bokad i C (även om vissa andra segment är F).
Om du hade F på LH men blir nedgraderad till C tycker jag det är självklart att du ska ha rätt till FCL/FCT.

Jag tycker det är stor skillnad på en downgrade från F till C jämfört med att vara bokad i C (även om vissa andra segment är F).
Om du hade F på LH men blir nedgraderad till C tycker jag det är självklart att du ska ha rätt till FCL/FCT.
Precis. Även om du, A380*G, med miles har betalt för en resa helt i F så är aktuellt ben (och carrier) i C. Då känns det klart svårare att hävda att man skall ha rätt till deras speciella F-upplevelser. En downgrade av aktuellt flygbolag är ju en helt annan sak.

Oavsett om det är en downgrade eller inte så är det actual class of service som räknas. Man har inte ett dugg mer tillgång till något bara för att man betalat mer miles.

Har ju inget med antal miles man betalat eller hur mycket det kostar.
Frågan är ju vad man kan räkna med att få av bolaget vid en downgrade från en bokad F-biljett där man efter att biljetten ställts ut blir nedflyttad till C av någon anledning.

Håller på att försöka få ihop en USDM resa, 8 segment kan tyckas vara frikostigt, men ska man resa ut från Luleå så är de snabbt förbrukade.

Fråga: Kan jag starta resan i Luleå och sluta i Stockholm för att spara ett segment, eller måste jag byta ut mitt stopover mot en "open jaw", dvs. flyga ICN-HKG på separat biljett.

vill flyga nått åt det här hållet LLA-ARN-FRA-ICN (dest) ICN-HKG (Stopover) HKG-LLA på nått bra sätt men ska man få bra avgångstider och fina kabiner så verkar det som att 8 segment är på håret.

vill flyga nått åt det här hållet LLA-ARN-FRA-ICN (dest) ICN-HKG (Stopover) HKG-LLA på nått bra sätt men ska man få bra avgångstider och fina kabiner så verkar det som att 8 segment är på håret.

Har du provat "klassikern" LLA-(SK)-ARN-(SK/LH)-FRA-(OZ)-ICN // ICN-(OZ)-HKG // HKG-(TG)-BKK-(TG)-FRA-(SK/LH)-ARN-(SK)-LLA?

Sen är kanske 8-segmentsregeln inte skriven i sten. Har sett någon prata om 10, och med rätt agent brukar man ju komma undan med det mesta. :)

Håller på att försöka få ihop en USDM resa, 8 segment kan tyckas vara frikostigt, men ska man resa ut från Luleå så är de snabbt förbrukade.

Du måste väl starta och avsluta resan på samma flygplats har jag för mig.
Men varför inte hitta en billig biljett till FRA och börja där så slipper du slösa legs på SAS Plus.

Toppen