Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

En billigare variant är att ta tvättpåsen från hotellrummet, trycka in all smutstvätt i den och sedan pressa ut all luft som finns i den. Har fungerat utmärkt för mig!

Har sett EagleCreek's packing cubes i butik i Sverige men de var ganska dyra. Säljs de billigare i utlandet?

En billigare variant är att ta tvättpåsen från hotellrummet, trycka in all smutstvätt i den och sedan pressa ut all luft som finns i den. Har fungerat utmärkt för mig!

Åhhhhh, vilka underbara flashbacks det där gav mig tillbaka till forntiden där hotellen oftast hade tvättpåsar av tyg som man sedan kunde tvätta och använda många gånger! Var relativt exotiskt och gav många frågor från städerskor och övrigt folk när man bodde på ett hotell i mitt hemland och hade tvättpåsar från andra sidan jordklotet när andra i landet knappt hade kommit till andra sidan ladugården, kan ni tänka er :)

On topic: Hur viker man ner sina plagg i sådana där packsystem? Ser oerhört praktiskt ut, och skulle minst sagt kunna underlätta mitt resande.

Har sett EagleCreek's packing cubes i butik i Sverige men de var ganska dyra. Säljs de billigare i utlandet?

De är inte superbilliga, men billigare, utomlands. Brukar beställa på Amazon när jag är i USA.

On topic: Hur viker man ner sina plagg i sådana där packsystem? Ser oerhört praktiskt ut, och skulle minst sagt kunna underlätta mitt resande.

Här går åsikterna isär. Och det är religion. Vissa rullar, vissa viker. Själv är jag lite inkonsekvent, så jag varierar mig beroende på exakt vad som packas. Man får känna lite på kläderna som ska ner om de lämpar sig att rulla eller inte. Jag har kommit fram till att kalsonger oftast är bra att rulla. Samma sak med t-shirts. Pike-tröjor vill däremot helst bo vikta ihop med skjortorna eller i en egen cube.

Här går åsikterna isär. Och det är religion. Vissa rullar, vissa viker. Själv är jag lite inkonsekvent, så jag varierar mig beroende på exakt vad som packas. Man får känna lite på kläderna som ska ner om de lämpar sig att rulla eller inte. Jag har kommit fram till att kalsonger oftast är bra att rulla. Samma sak med t-shirts. Pike-tröjor vill däremot helst bo vikta ihop med skjortorna eller i en egen cube.

Que, rullar rena kläder som man ska använda inom kort?!

Det måste ju ändå bli mer veck på exempelvis skjortor som redan är strykta ska vikas, ner i ett packsystem och sen upp igen i två steg. Detta lär väl kräva att stora delar av packningen stryks om på destination?

Kostnad för packsystem + kostnad för strykning på destination = dyrt men däremot får man ordning i resväskan. Är det något jag missat? :confused:

(Kan dock vara värt att för en gång skull slippa åka på en kortresa med maxade resväskor och få frågor på incheck om det är gods man transporterar…)

Skjortor rullas självklart inte - jag var otydlig. För dessa har jag en speciell "kub" där man pressar ihop dem. Funkar rätt bra om man är noga när man viker dem.

Däremot går det utmärkt att rulla t-shirts och underkläder tight. Jeans brukar också gå bra att rulla, men ofta blir rullen lite för tjock för att passa bra i kuberna, så jag viker oftast.

Någon som har erfarenhet av Rimowas Alu väskor? Vad kan man räkna med i tid innan dom ser ut som något katten har dragit in?

Någon som har erfarenhet av Rimowas Alu väskor? Vad kan man räkna med i tid innan dom ser ut som något katten har dragit in?
Dom ser ut som f*n efter några resor men jag älskar dem, det skall väl synas att de har varit med en del.
Jag brukar ta en lite kulhammare och rätta till bucklor som sitter på "dumma ställen" typ hörn/veck.

Dom ser ut som f*n efter några resor men jag älskar dem, det skall väl synas att de har varit med en del.
Jag brukar ta en lite kulhammare och rätta till bucklor som sitter på "dumma ställen" typ hörn/veck.

Min tanke är att gå på Rimowas alu linje, just endast för hållbarheten skull. Spontant känns Salsa och de övriga väldigt benägna att gå sönder vid blixtlåset.

Jag tycker att Rimowaväskor blir coolare ju mer man använder dem. Tog några bilder på min väska som jag uppskattar har varit med om cirka femton resor, dvs 30 flygningar. Har aldrig rengjort väskan som mest är skitig efter små baggage-klistermärken. Den har fått en hel del repor och ett par rejäla smällar.
Har hört att man kan lämna in väskorna för att hamra ut bucklor. Tappade bort en nyckel förut och fick direkt en ny efter kontakt med Rimowas agent i Sverige.

photo 3.jpg

photo 2 (1).jpg

photo 1 (1).jpg

Toppen