Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehehe nu vart det lite fart på't.

Alltså det enda jag noterar är att ni vill, precis som de flesta, inte betala för era tjänster utan att ni förväntar er att bli mutade för att vara kund hos SAS.

Antar att ni också vill ha oxfile när ni handlar i dagligvaruhandeln, men inte betala mer än för en ryggbiff eftersom ni är medlemmar i den lokala butikens medlemsklubb?

Kanske upplevs som konstig jämförelse, men lite så är det. Vad vill ni betala för, och vad förväntar ni er i gengäld...?

Alltså det enda jag noterar är att ni vill, precis som de flesta, inte betala för era tjänster utan att ni förväntar er att bli mutade för att vara kund hos SAS.

Antar att ni också vill ha oxfile när ni handlar i dagligvaruhandeln, men inte betala mer än för en ryggbiff eftersom ni är medlemmar i den lokala butikens medlemsklubb?

Kanske upplevs som konstig jämförelse, men lite så är det. Vad vill ni betala för, och vad förväntar ni er i gengäld...?

Det är du som argumenterar för att gränsen ska höjas för att man ska kunna "få något" inom ramarna för EB. Det är alltså okej att "bli mutad" om man spenderar stora pengar men inte om man spenderar mindre än en av dig arbiträrt satt gräns under vilken man är snyltande pack som inte vet värdet på saker och som förväntar sig mer än man förtjänar? Schysst inställning. Verkligen. För övrigt är det inte du som bestämmer vad butiken vill ta för sin oxfilé. Om kunden och butiken är överens om ett medlemspris på oxfilé ligger det i båda parternas intresse att transaktionen blir av. Tycker du att oxfilén därmed blir för billig eller att egenvärdet i oxfilé blir urvattnat för att pöbeln plötsligt har råd med oxfilé och att de som "faktiskt betalar för sig" inte "får något"? Klaga, gå till en annan butik eller klaga högljutt på någon av parterna. Vilket förfarande som betraktas mer eller mindre lämpligt ligger i betraktarens ögon.

Ser du halmgubbar i mitt inlägg? Well, pot, kettle and all that.

Last edited:
Hehehe nu vart det lite fart på't.

Läs igen, begrunda vad du läst, tänk till, gör en pudel..

Börjar det inte bli lite OT nu?
Är det inte bättre att vi ventilerar olika förslag till ett nytt program och för fram dessa till ansvariga på SAS så att vi kan känna delaktighet med den nya produkten?

Börjar det inte bli lite OT nu?
Är det inte bättre att vi ventilerar olika förslag till ett nytt program och för fram dessa till ansvariga på SAS så att vi kan känna delaktighet med den nya produkten?

Ja precis.

Har faktiskt inte funderat så mycket på det här tidigare även om jag har reflekterat att det finns högre nivåer än guld i andra program.

Om det ska bli riktigt bra att ha en högre nivå så bör den införas över hela *A.

Men en tänkbar högre nivå på 100000p hos SAS skulle vara bra om den gav nått reelt mervärede, tex. uppgraderingsvouchers, vouchers för att skapa bonusplatser hos SAS samt bättre möjligheter till uttag inom *A.

Man skulle även kunna tänka sig att man får bättre vilkor på kreditkort och 2-4-1:a med *A gilltighet, givetvis kopplat till högre spend.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen