Senaste nytt

Artikel: Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du menar "charter" med "speciell" så är det visst möjligt, men vi har kommit fram till att vi inte vill ha en specialflight utan just den sista kommersiella flighten.

Ja, det är helt mitt fel. Jag tänkte CPH/OSL eftersom vi har Meeting Points där men självklart skulle jag räknat med GOT också. Ska se om jag kan rätta till det på måndag.

Haha... Om inte jag haft en alldeles särdeles trevlig dröm, så finns det Meeting point på GOT också :)

Hoppas du kan fixa det...

Att chartra planet och flyga på samma tid är inga problem för mig. Bara jag får vara med på sista flygningen så bryr jag mig inte om ifall planet är chartrat eller om det är i reguljärtrafik.
Om där är 134 namn på listan så tror jag inte det är något problem för SAS att flyga med två plan. Ett för oss nördar som vill åka ett 20 år gammalt bränsleslukande flygplan där man måste ha hörselproppar på sig längst bak och ett nytt högteknologiskt flyg för de som bara vill hem. :)

Blir det ngt likn F28 exit också för specialinbjudna?

"Den 30 oktober 1999 flyger vi den sista flygningen i SAS med betalande passagerare. Turen går från Ronneby kl 1910 och landar på Arlanda kl 2010. Söndagen den 31 oktober startar vi med tre flygplan och flyger ut till vår första destination, Ängelholm. Klockan 1530 på eftermiddagen landar vi efter en formationsflygning över Bromma, de centrala delarna av Stockholm och naturligvis en tur över Arlanda."

Jag blev inbjuden av SAS att flyga den sista reguljära F-28turen till Ronneby och med vändande maskin till ARN. På returen serverades det"skumpa"
Kaptenen ringde någon dag före och hälsade mig välkommen!Han sa att tyvärr så kunde jag inte få sitta i Cockpit, för han skulle ha sindotter med sig och hon ville sitta i Cockpit.
Jag sa att jag skulle sitta på min favoritplats 9 B (på den tiden var B gångplatsoch EXIT när det gäller F-28-4000)

På resan från Ronneby annonserade kapten att detta var sistaflygningen med SAS F-28 och det var en speciell känsla för besättningen och enav passagerarna att flyga denna sista flygning efter alla timmar som tillbringatsombord på F-28, gissa om jag kände mig stolt!
Efter några veckor så flög jag till AGH och vad var det för maskin jo F-28 mendå målad i Air Botnias färger, vill minnas att de flög F-28 i några år.

Detta inlägg kanske inte passar i tråden, så det är Ok attta bort den!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen