Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Det var så jag tolkade det och när jag hämtade ut bilen bekräftade AVIS-personalen att AWD-numret var med på bokningen.

Tack, johan_fbg, låter ju kanon!

Det var nämligen konstant billigare (20 % nånting) att boka så än direkt via AVIS. Då får jag fråga när jag hämtar ut bilen om de har något AWD-nummer inlagt.

En nackdel med detta sätt verkar vara att bara flygplatser funkar, går man via AVIS vanliga sida kan man välja vilken station som helst.

Last edited:
Jag har beställt tre bilar från Flying Blue Landing Page där två var kontor inne i stan (Göteborg) och en på flygplats (AGP).

Aha, tittade på den sidan också men har bara tittat längst upp i rullisterna, flygplatserna i varje land kommer ju först så jag missade de andra längre ner. Nåja, även denna sida ger ett högre pris än det jag fick på KLM (ej datumberoende vad det verkar, betalar 77 € för 3-dygns AVIS helghyra i Berlin via KLM, jämfört med 98 € på den du länkar till och på AVIS "vanliga" sida).

+ att du (förhoppningsvis) får 100 extra miles ;)

Om jag bokar via KLM? Missat det, men det låter ju bra :)

Man kan inspektera slutfakturan på följande siter och se om AWD är med.

https://www.avis.com/car-rental/rental/display-rental.ac

Yess!! Tackar så mycket för den länken!

Dock klantade jag mig vid registreringen till Avis Preferred (gjorde den på vanliga AVIS-sidan istf "specialsidan") så den bonusen får jag väl tyvärr inte. Ser inte ut som något man kan få retroaktivt i alla fall, men det skadar väl aldrig att försöka.

Vart hittar ni AWD? Jag misstänker att något gått fel med min bokning. Allt var på plats när jag hämtade ut bilen. På slutfakturan finns ingen AWD och inga poäng har kommit in. Återlämnade bilen den 22/4.

Intressant... på mitt kvitto hittar jag inte ett endaste nummer men via länken https://www.avis.com/car-rental/rent...play-rental.ac
så hittar jag det jag tror behöver

Customer Name: FF#1
Wizard Number: ***64Z
Avis Worldwide Discount: AIR FRANCE KLM GOLD
Customer Status: PREFERRED
Method of Payment: AMEX XX2001
Frequent Traveler Number: KL/208**********

Ska bli intressant om det funkar,

har andra hyran nästa vecka...

Toppen