Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Om jag bokar via KLM? Missat det, men det låter ju bra :)
.

http://www.businessclass.se/air-fra...-flying-blue-miles-med-avis-7.html#post132991

Vart hittar ni AWD? Jag misstänker att något gått fel med min bokning. Allt var på plats när jag hämtade ut bilen. På slutfakturan finns ingen AWD och inga poäng har kommit in. Återlämnade bilen den 22/4.

Har du även testat att skicka e-receipt till dig själv? det kan ibland stå mer på dessa än på fakturan man ser online.

Nu börjar jag förstå varför jag inte får några poäng. I mitt e-receipt så finns AWD AF/KLM MEN jag ser även att min preffered är inlagd där. Detta måste ske automatiskt? Jag bokade denna under en helt annan mejladress än den som är knuten till mitt preffered konto. Med tanke på att min faktura kom till min "ordinarie" mejl så varningsklockorna ha utlösts. Det enda som återstår för mig är att maila avis för att de dem lägga in AF kortet i min profil. Fan vad irriterande.

Kan jag claima dessa poäng till AF och på så sätt fortfarande vara med i matchen (jag har inte fått poäng på EB)?

Til informasjon til dem som måtte vente på FB miles fra Avis (som meg), så leste jeg dette under hjelp for retro claims på den franske versjonen av avis-flyingblue.com:

Attention : seuls les contrats de location aux conditions partenaires et de moins de 6 mois pourront faire l'objet d'un crédit retro-actif.
Par ailleurs, un délai d'au moins un mois après la fermeture du contrat est nécessaire pour voir apparaître vos Miles sur le compte partenaire.

Enkelt oversatt:
- retro claim må gjøres innen 6 måneder
- det tar minimum 1 måned før miles dukker opp på en partners konto

Hyra nr 2 avklarad, alla uppgifter ser rätt ut på kontraktet men fortfarande inte en poäng från den första, håller tummarna att de börjar ramla in snart.

Jag har två avklarade hyror inga poäng så jag lägger ner nu då jag inte förstår vad som går fel. Att det ska vara så svårt :)

Ja, du betalar ju för 3 dagar i det fallet, men bara för 2 om du lämnar igen den 16:00 eller tidigare

Det pågår en diskussion på FlyerTalk om att hyran måste vara minst 3 faktiska dagar för att det ska gälla. En fredag 16:00 till söndag 20:00 är i så fall ogiltig, trots att man har betalt för 3 dygn.

Toppen