Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Första bilen uthämtad. Toyota Auris, 19-21/4 för 580:- i Göteborg. AWD och FB-numret verkade vara med på bokningen så jag håller mina tummar för att det gått vägen.

Fortfarande inga poäng från hyran som avslutades den 14/4, ska man försöka med en retro claim eller vänta lite till?

Fortfarande inga poäng från hyran som avslutades den 14/4, ska man försöka med en retro claim eller vänta lite till?

Har så langt fått 0 miles for mine to forsøk (05/04-08/04 + 19/04-22/04). Mener å ha lest i T&C står det at det kan ta opp til 6 uker. Hva er anbefalt ventetid før retro claim kan prøves?

Da jeg hentet bil nummer 2 sa mannen fra Avis at det var problemer med å få FB miles kreditert hvis man ikke hentet bil på en flyplass (mine biler har blitt hentet på en togstasjon). Har noen hørt noe lignende?

Återkom när din 2:a hyra har kommit in på kontot, om du då får 2.600 miles har du anledning att säga
Så langt alt bra! ;)

Jeg kan definitivt ikke si "så langt alt bra" i dag. Surprise, surprise.. :eek:

7-10 dagar har varit det normala tidigare, aldrig mer än 2v.
Det står ingenstans att man måste vänta X antal dagar/veckor innan man gör en retro claim
använd Missing Miles?

Har man fått baspoängen men inte bonusen går inte standardformuläret ovan att använda.

@sigbjod se post #21

Reservations made on www.avisflyingblue.com, AF.com and
klm.com (with Flying Blue membership level selected) will automatically have the correct AWD embedded in the
rental.

Betyder detta att om man bokar en AVIS-bilhyra på 3 dygn från t.ex. klm.com (med membership level selected) så är allt ok även om man inte har fått någon chans att fylla i något AWD-nummer någonstans och inget AWD-nummer står på bokningsbekräftelsen?

Betyder detta att om man bokar en AVIS-bilhyra på 3 dygn från t.ex. klm.com (med membership level selected) så är allt ok även om man inte har fått någon chans att fylla i något AWD-nummer någonstans och inget AWD-nummer står på bokningsbekräftelsen?

Det var så jag tolkade det och när jag hämtade ut bilen bekräftade AVIS-personalen att AWD-numret var med på bokningen.

Toppen