Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Hmm... hittar varken AWD eller FB nummer via Homers länk.
Har testat boka om via Avis-flyingblue.com och resultatet vart förutom lite lägre pris och att jag fick GB som land noll,

fortfarande inget AWD eller FB nummer i bokningen, det här känns inte riktigt bra.

Går det att se till att det kontrolleras på uthämtningskontoret?

Hmm... hittar varken AWD eller FB nummer via Homers länk.

1. Skriv in namn och reservationsnummer via länken

2. Du kommer till en sida där det står (om du valt Engelska) "Modify or Cancel Booking", där klickar du på
"Modify" nere till höger och då bör du få upp en sån här bild, om du inte får det ja då vet jag inte :confused:
Om man använt Prefered visas nog bara Wizard number och man kan inte se vilket AWD som använts

Avis.jpg

Du kan eventuellt prova denna https://www.avis.com/car-rental/reservation/find-reservation.ac länk men
den verkar bara fungera för bokningar gjorda på Avis.com

Går det att se till att det kontrolleras på uthämtningskontoret?

ja, de kan ju se allt som står i bokningen.

Last edited:
Så där. Nu ser jag FB AWD enligt länken Homer postat i post 63. Nu är det bara att vänta och se. Bytte även mailadress till en som inte är registrerad hos avis eftersom systemet kände av att jag hade ett konto.

Har testat boka om via Avis-flyingblue.com och resultatet vart förutom lite lägre pris och att jag fick GB som land noll,

Bokar man på den siten ska det ge 100 extra miles

Earn up to 900 Flying Blue Miles
Book on-line by Clicking Here and earn an extra 100 Bonus Miles automatically.
IVORY members = 600
SILVER members = 600
GOLD members = 700
PLATINUM members = 700
200 bonus miles for Flying Blue Golf members
(Includes 100 Flying Blue Bonus Miles)
Terms and Conditions  

Då var första hyran avklarad, hyrde en Peugeot 508 automat med två förare och bälteskudde tre dagar för det facila priset av 746 kr med envägshyra från stan till GOT, klart prisvärt!

De hjälpte mig att dubbelkolla att AWD och FB nummer var korrekta så då är det bara att hålla tummarna att de "rasar" in poäng framöver när fler hyror är avklarade.

Hej!
Jag kan via länken inte anmäla mig till Avis Preferred. I listan anger jag email adress, samt "Sweden" som land och promo kod:flyingblue.
Men systemet hävdar att den inte känner igen den koded. Nån som vet vad som är galet? MVH

Då var första hyran avklarad, hyrde en Peugeot 508 automat med två förare och bälteskudde tre dagar för det facila priset av 746 kr med envägshyra från stan till GOT, klart prisvärt!

De hjälpte mig att dubbelkolla att AWD och FB nummer var korrekta så då är det bara att hålla tummarna att de "rasar" in poäng framöver när fler hyror är avklarade.

Såhär ska det se ut när det är klart ;)
http://www.businessclass.se/hyrbilar/4399-avis-accumulator.html#post57832

Hej!
Jag kan via länken inte anmäla mig till Avis Preferred. I listan anger jag email adress, samt "Sweden" som land och promo kod:flyingblue.
Men systemet hävdar att den inte känner igen den koded. Nån som vet vad som är galet? MVH

Problemet verkar uppstå när man väljer "Country of residence = Sweden", väljer man exempelvis UK går det bra.
Följande kanske funkar, man kan ju välja ett annat land än Sverige och sedan, i nästa steg, ändra när man
skriver in resten av adressen tillsammans med övrig information.
Eftersom de skickar uppgraderingsvouchern + voucher för 500miles med post, så måste man ha en
riktig adress någonstans.

Jag öppnade ett prefered konto utan problem för flera år sedan via BA:s portal,
men numera får man precis samma felmedd. som via Flyingblue:s
Avis Preferred BA

Det står ingenstans att erbjudandet bara gäller vissa länder

Maila hit och fråga kan ju vara en möjlighet database@avis.se
(längst ned på sidan)
Avis Preferred - Avis Biluthyrning

Toppen