Senaste nytt

Fredagstråden™

Fuskar lite då det inte är fredag på den sidan av jorden jag befinner mig på. Men idag/imorgon kommer spenderas i en liten Learjet 35A mellan LAX och ARN. Raka motsatsen till jumbon som flickvännen flög hem med i förrgår. Eventuellt blir det en lite reserapport också.

.......dags för fredagsmys...........
Snart så. Bara hämta hustrun vid tåget så blir det en fredagskväll med en sommarutgåva av en Schneider Weisse ;)
Kan behövas efter en vecka utan en enda resa utanför kommungränsen. Inte igår som det hände inte.

Jag har precis startat igång en rejäl laddning chili, tyvärr är det ett par timmar kvar till det förhoppningsvis både goda och onda slutresultatet.
Och jag som är hungrig nu... :/

Tar det lugnt ikväll och jobbar ikapp lite. Varit en tuff vecka, så det blir skönt med helg som inkluderar att fira en god väns födelsedag. Roligt blir det! :)

Sen är det dags för tentaplugg. Handelsrätt skall avklaras nästa fredag.

mry

Nästa sväng blir nu på söndag-tisdag...
Har kvällsjobb på söndag, men måndag kväll tar jag nog ledigt.
Åker 16:25-tåget hem på tisdag.

Typiskt, landar 19 på tisdag på LLA, åker sen torsdag kväll med tåget som går 2 dygn och 10 mintuer efter att du åker...

Är inte åter innan det blivit maj sen..

fuskar lite då det inte är fredag på den sidan av jorden jag befinner mig på. Men idag/imorgon kommer spenderas i en liten learjet 35a mellan lax och arn. Raka motsatsen till jumbon som flickvännen flög hem med i förrgår. Eventuellt blir det en lite reserapport också.

c-guac?

Då har jag flugit DL för första gången och är positiv. Inget överdrivet krångel med massa töntiga frågor om jag packat väskan själv osv. Enda i den stilen var att de tittade i alla väskor precis innan ombordstigning. Väl ombord var personalen, som i ekonomi var koreansk, kinesisk och japansk, trevlig och hjälpsam. Frukosten bestod av två val så det är nog bara SAS som inte klarar att ge ekonomiresenärer val. Scrambled eggs eller kycklingnudlar. Nudlarna smakade ok och portionen var rimlig i storlek så jag klarade mig ett tag. Det fanns underhållningsskärmar och utbudet verkade ok om än inte suveränt. Utforskade det inte så noga.

På det stora hela taget tror jag inte DL var värre än vad de asiatiska bolagen skulle ha varit i ekonomi på motsvarande sträcka.

Sitter på kontoret och längtar efter nästa vecka, då det bär av till Washington och Montréal för lite mera vår än vad som just nu utspelar sig här utanför fönstret. Precis nu när jag skulle gå hem så sätter det igång att spösnöa!

Toppen