Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Att TG inte skulle tillhandahålla F för USDM låter ju riktigt risigt! Vi får hoppas att det där bara är BS.
Å andra sidan lär ju våra miles så småningom hamna i Oneworld och det blir ju intressant att se vad som sker då.
Undrar hur länge man kan boka *A-awards framöver?

Gjorde nyss biljettering med delvis ny rutt med enbart SK. SFT-ARN-FRA. Detta efter att ha fått beskedet at LH gruppen från November inte ens längre släpper Y inom Europa till USDM. Detta försämrar positioneringsflygen Dock gick det att boka F för 3 pers i OZ i Mars2014.
Tänkte blixtsnabbt bränna mina sista 75000 miles på SIN-MLE i Y för 3 pers med SQ. Även denna möjlighet verkar stoppad.
Fö övrigt kostar denna biljett obetydligt mer att köpa för cash. Skall bli intressant at se vad som händer efter samgåendet.

Vid samtliga tre samtal får jag idag info om att TG inte längre tillhandahåller någon som helst lonhaul F till US dividend miles!

Har någon här lyckats boka TG i F på senare tid?

Detta efter att ha fått beskedet at LH gruppen från November inte ens längre släpper Y inom Europa till USDM.

Jag bokade två TF F ARN-SYD i December/Januari utan problem. Men min magkänsla har hela tiden varit "det här är för bra för att vara sant". Jag tömde då mitt USDM konto men köpte ändå 100k ytterligare nyligen. Ska omedelbart boka en weekendresa till NRT med NH/OZ i First och bränna alltihopa.

Jag är inte förvånad att Lufthansa reagerar så även om det är väl radikalt.

Nu är det bara en tidsfråga innan Aviana LifeMiles ryker - kanske bäst att bränna dom omedelbart också.

Nu börjar det osa lite katt kring den heta gröten...
Sitter med 256k nu. Troligen bränner jag i dagarna 50k på Washington-Montreal för mig och sambon för resa i maj. Sedan återstår då 200k.
Frågan är hur man ska tänka kring detta?
Sitta tajt fram till övergången till Oneworld och se vad det har med sig i bagaget?
Bränna poängen?
För ett år sedan hade jag fört över en hop hotellpoäng i och med 50%-bonusen, men nu vete attan.
Hade lite Australien/Nya Zeelandtankar för oss med poängen där, men vågar man vänta och se om det blir möjligt att testa CX t ex?

Hittar ingenting med NH F till NRT från Europa länge, någon som lyckas bättre? OZ F finns det gott om.

Jag bokade GOT-(SK:C)-LHR-(NH:F)-NRT/NRT-(OZ:C)-ICN-(OZ:F)-FRA-(LH:C)-GOT den 5:e april för resa 6-9 juni. Inga problem att boka, dock provade jag ett annat datum några veckor tidigare och fick då svar att den NH:F jag hittat inte gick att boka, av någon anledning.

Jag bokade GOT-(SK:C)-LHR-(NH:F)-NRT/NRT-(OZ:C)-ICN-(OZ:F)-FRA-(LH:C)-GOT den 5:e april för resa 6-9 juni. Inga problem att boka, dock provade jag ett annat datum några veckor tidigare och fick då svar att den NH:F jag hittat inte gick att boka, av någon anledning.

Exakt vad jag vill ha, fast från ARN. Hittar du tillgänglighet så jag kan boka bjuder jag på ett glas skumpa nästa fredag ;)

Jag hittade tillgänglighet den 6:e Juni MUC-NRT. Hur länge är du i NRT? :)

Toppen