Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Du ska be om att få bokningsnummer per flygbolag. US bokningsnummer funkar inte hos alla bolag, men då finns det en annan bokningsreferens som funkar där.

Jo jag fick till LH, TG och OZ men inte SQ för den kunde hon inte få upp. Kan det bli så eller är mina SQ-flighter i fara?

Lyfter frågan igen, någon som sedan nyår lyckats göra en ändring i en befintlig award bokning utan att först cancellera hela bokningen? Har försökt med 3 agenter idag (svenska nr) utan att lyckats

Last edited:
Gjorde nyss bokning för tre pers FRA-ICN med OZ i F följt av INC-SIN i C också med OZ. I vanlig ordning försökte jag med TG C/F SIN-BKK-CDG på returen, där det inte ens med två separata bokningar 3 st F finns tillgängliga.
Vid samtliga tre samtal får jag idag info om att TG inte längre tillhandahåller någon som helst lonhaul F till US dividend miles!
Skulle detta vara fallet innebär det en rejäl devalvering av värdet på US poäng, speciellt som kampanjerna tenderar att vara något sämre hittils än 2012.
Har någon här lyckats boka TG i F på senare tid?

Oj, ja det vore ju verkligen beklagligt om TG F är borta för USDM! Det var en av de absolut största behållningarna. Jag bokade TG F för en månad sedan och om jag minns rätt bokade väl Jumbooze nyligen en TG F med 747 från London.

Med det sagt så är det alltid svårt att få igenom 3st award F på en och samma flight, oavsett vilket program du använder.

Gjorde nyss bokning för tre pers FRA-ICN med OZ i F följt av INC-SIN i C också med OZ. I vanlig ordning försökte jag med TG C/F SIN-BKK-CDG på returen, där det inte ens med två separata bokningar 3 st F finns tillgängliga.
Vid samtliga tre samtal får jag idag info om att TG inte längre tillhandahåller någon som helst lonhaul F till US dividend miles!
Skulle detta vara fallet innebär det en rejäl devalvering av värdet på US poäng, speciellt som kampanjerna tenderar att vara något sämre hittils än 2012.
Har någon här lyckats boka TG i F på senare tid?
HUACA Matsson, och berätta för oss hur det gick!

Toppen