Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Jag har också fått betala 80K när jag tidigare har flugit i business via BKK (ej stopover). Känns som att de har börjat efterfölja reglerna mer på sistone, jag fick också betala 50 USD i bokningsavgift (som flera andra också rapporterat om) vilket aldrig har behövts förut. Allt detta är enligt reglerna så inget man kan klaga på, men då man varit bortskämd tidigare är det ändå en försämring. :(
De gyllene dagarna tycks vara över...

Min personliga bild är att tiden för dessa deals snart är förbi, använd poängen :)

Nu kanske jag är väl cynisk men jag har varit med om deals som försvunnit och så har man suttit där förbannad och tänkt "vaaarrföööörr bokade jag inte".

Säger som investerarna. Det beror väl på vilken position man sitter i:) Jag är ju ganska aktiv samlare av AAdvantage-miles, så för min del avvaktar jag lugnt sammanslagningen. Uttagsnivåerna kommer ju att höjas något, men är fortfarande riktigt bra. Det kommer ju även att komma in en del nya bolag, så tillgängligheten på stolar, framför allt till Asien, kommer förhoppningsvis att öka något, även om det inte är lika många alternativ som inom *A. Sen kan man även spekulera i om att man kommer att kunna åka till Asien med AA-miles, via Mellanöstern/Indisk sub-kontinent i och med att QR kommer med i OW snart.

Men om man inte vill "skicka" poängen till AA/US, då är det väl bara att bränna:D

Last edited:
Svor i fredagstråden över att det har blivit ett flygplansbyte mellan SIN-MNL = Ingen SQ-first = Ingen tillgång till "Priviate room". Funderar nu på lite olika alternativ för svängen BKK-XYZ-ICN. Jag är beredd att slanta upp de 150$ som krävs för en ändring, men vad är de senaste erfarenheterna när man vill ändra en bokning? Vill dom riva upp hela bokningen, har ni kunnat ändra delar utan problem, eller är det hederlig agent roulette som gäller? Jag tycker mig se lite varierande svar när jag tittar i tråden.

Svor i fredagstråden över att det har blivit ett flygplansbyte mellan SIN-MNL = Ingen SQ-first = Ingen tillgång till "Priviate room". Funderar nu på lite olika alternativ för svängen BKK-XYZ-ICN. Jag är beredd att slanta upp de 150$ som krävs för en ändring, men vad är de senaste erfarenheterna när man vill ändra en bokning? Vill dom riva upp hela bokningen, har ni kunnat ändra delar utan problem, eller är det hederlig agent roulette som gäller? Jag tycker mig se lite varierande svar när jag tittar i tråden.
Rent spontant tycker jag att de bör erbjuda gratis ombokning alternativt återbetalning för att du inte får det du har bokat. (First -> Business på en segment)

Var det någon tidtabellsändring också? I så fall kan du omboka utan avgift, även om det bara ändras fem min... (Fem min kan ju göra att MCT inte uppfylls)

Ska kolla upp det. Tror att det har varit ett par mindre tidtabellsändringar, på andra sträckor, men inget som har strulat till det. Även tack till #Dr Miles för tipset. Ska ta och rådda runt lite under kommande vecka. För återkomma med utfallet.

Har tyvärr inte lyckats med ombokning utan att fått det förklarat för mig att hela resan först måste avbokas med påföljden:
- ingen garanti att ava finns
- en avboknings samt bokningsavgift
Har försökt flera gånger under en veckas tid med samma tråkiga svar

Har tyvärr inte lyckats med ombokning utan att fått det förklarat för mig att hela resan först måste avbokas med påföljden:
- ingen garanti att ava finns
- en avboknings samt bokningsavgift
Har försökt flera gånger under en veckas tid med samma tråkiga svar
Ombokning till vad? Om det ändras kabinklassen, har vi diskuterat tidigare och har kommit fram att avbokning->ny bokning som gäller.

Det går, men bara om man redan betalat för den högre kabinklassen. I vissa fall kräver det dock att man kontaktar bolaget som utför flygningen, då ändrar de från C till F och sedan får man ringa USDM och be dem biljettera om.

Men man börjar väl med att kontakta USDM antar jag? Jag tycker det låter konstigt att det opererande bolaget hjälper till att flytta till högre kabinklass.....

Toppen