Tack, sökte men missade den.
Man funderar hur folk tänker...På mitt flyg från BKK tillbaka till kalla Sverige förra veckan var det en person som försökte sig på en egen uppgradering. Såg att hen tittade runt en hel del när hen passerade den främre delen av planet. När nästan alla på planet satt sig kommer personen tillbaka, lägger upp sin väska och sätter sig på ett ledigt säte. Ganska snabbt kommer en flygvärdinna och vill se personens boardingcard och hen får snällt gå tillbaka till ekonomikabinen. Personen ifråga spelade lite förvirrad som om det vore ett ärligt misstag.
Tycker det hela var lite lustigt, såklart vet man vilken klass man bokat och man tar inte fel på säte 10 och 38 liksom, även att personen chansade och hoppades på att det skulle gå vägen.
Rätt dåligt av dem att sätta dig i den situationen faktiskt.AMS-ARN med SAS. Sitter på 11A med Diamond-seatblock på 11B. Efter boarding completed hämtar mannen på 11C sin flickvän från en annan rad och sätter henne på 11B. Jag var på sista segmentet hem efter över ett dygns resa och båda var klart över snitt-BMI, så seatblock hade varit extra uppskattat…
Crew reagerar och förklarar att 11B är min Diamond-seatblock, och att det är upp till mig om hon får sitta där. Lite jobbig sits att bli satt i, vill ju inte direkt vara den som tvingar ett par att sitta isär. Sa motvilligt ja och fick sedan ångra det under flighten när de dessutom var väldigt närgångna med varandra.