Jag tycker att det ser ut som att SAS återigen har gjort små textförändringar i vad som står om partnerbokningar.
Få tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »
www.sas.se
Nu står det följande om anslutningsflyg/"feeder":
Jag är rätt säker på att Madrid (alltså syftande på Air Europa) var med där ett tag, om än inte i början. Å andra sidan står det nu "t.ex.", vilket det inte gjorde tidigare, och vilket rimligen innebär att inga andra "större hubbar" är uteslutna. Så Madrid borde vara med, även om det inte nämns. Så i princip även Bukarest, även om TAROM inte har några long haul-rutter? Frågan är vad som gäller för Lissabon? Går det att lägga till SAS-, eller kombinerat SAS- och TAP-anslutningsflyg på en TAP-partnerbokning? Tyvärr är det väl svårt att hävda att t.ex. FRA, MUC, MXP, FCO ska räknas som hubbar eftersom de inte är det för något av de Skyteam-bolag som har rutter dit.
Jag utgår också från att "större hubbar" underförstått gäller Europa, även om det inte står så.