Jag tror du har rätt med 350 gissningen.Hade nästan räknat med att SAS tar emot ett x antal av AFKLs A350'or från den stora beställningen och att några av dessa A330s går till AFKL istället.
Time will tell.
Jag tror du har rätt med 350 gissningen.Hade nästan räknat med att SAS tar emot ett x antal av AFKLs A350'or från den stora beställningen och att några av dessa A330s går till AFKL istället.
Time will tell.
Med gamla menade jag mer modellen med tanke på att dom håller på och pensionerar hela flottan av A330, sen har dom ju bara gamla modeller om jag tolkar det rätt.Inte gamla, utan några av de nya A330-900neos.
AFKL har stora problem med kapacitet i AMS/CDG (slots) så en expansion via SAS och CPH är en bra lösning för dem.
Att SAS skulle nu behöva vänta på splitternya flygplan i flera år går emot den kraftiga expansionsstrategin.
Jag tror fortfarande att SAS kommer få några nya A350'or från AFKL.
Alla nya E195 ska väl mata passagerare till Köpenhamn. Kanske får städer som Luleå eller Umeå dagliga avgångar till CPH. Helsingfors och Åbo har det ju redan. Åbo med just E195 väl.Du är ju helt klart något på spåren, var skall passagerarna komma ifrån ? En variant är att man går från att vara ett bolag som mest har servat skandinaver som reser till europeiska destinationer till att bli en aktör som också hanterar stora "icke skandinaviska" flöden på långdistans. Det som Finnair blev bra på mot Asien. I SAS fall med AF/KLM i ryggen som matar på. I bakgrunden finns denna plan - om den inte redan är presenterad
Alla nya E195 ska väl mata passagerare till Köpenhamn. Kanske får städer som Luleå eller Umeå dagliga avgångar till CPH. Helsingfors och Åbo har det ju redan. Åbo med just E195 väl.
Sen är ju lång layover i CPH trevligt. Har man 4+ timmar har man gott om tid att ta metron en sväng till stan.