Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

Hur bygger man som PP ihop sträckor? Jag har inte sett det varken som funktion eller perk. Su kanske syftar på något annat, men jag fattar iaf inte hur det går till.
Tänkte på förmånen att kunna byta avgång. Du bokar två sträckor (t.ex. Umeå - Gävle och Gävle - Stockholm) på de billigaste avgångarna och byter sedan avgång(ar) när det är möjligt för att bygga ihop dem.

EDIT: Beklagar luddigt inlägg tidigare, skyller på nubbarna. Det är trots allt midsommar. :D

Ok!
Bygger på att det inte är slutsålt på delsträckor sista dygnet. Det hade varit nice om man kunde boka allt klart direkt.
På Sthlm-Malmö går det sällan att byta avgång

Man kan ju sitta och söka priser på delsträcka för delsträcka och sedan boka det som blir lägst summa. Jag gissar att det var vad sajten gjorde vi ett api, och då var det lätt för SJ att blocka accessen.

Kanske man med agentic ai kan automatisera en enstaka resa för personligt bruk med slagningar i en browser, typ "resa Malmö -stockholm 17 aug på max 4 biljetter". Borde bara bli några hundra slagningar.

Ok!
Bygger på att det inte är slutsålt på delsträckor sista dygnet. Det hade varit nice om man kunde boka allt klart direkt.

Man kan ju sitta och söka priser på delsträcka för delsträcka och sedan boka det som blir lägst summa. Jag gissar att det var vad sajten gjorde vi ett api, och då var det lätt för SJ att blocka accessen.

Kanske man med agentic ai kan automatisera en enstaka resa för personligt bruk med slagningar i en browser, typ "resa Malmö -stockholm 17 aug på max 4 biljetter". Borde bara bli några hundra slagningar.
Glad midsommar.

För Stockholm-Malmö var det enda sättet jag kunde spara pengar efter pandemin: att boka resan som en enda icke-återbetalningsbar biljett långt i förväg och använda Prio Premium-förmånen för ändringar; eller boka den billigaste biljetten samma dag eller nästa dag och sedan välja vilket tåg jag vill med Premium-förmånen. Att dela upp det på flera resor skulle kosta mig mer pengar.

Ok!
Ja. Stockholm - Malmö och Stockholm - Göteborg är de klart mest uppbokade sträckorna. Speciellt i samband med storhelger. Men annars är det en finfin förmån när den väl går att utnyttja.

Toppen