Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Uppskattar hjälpen, tack!

Tror att jag kan ha hittat en lösning som innefattar en mellanlandning i SFO innan man drar vidare till LAX. Tror ni att 2h i SFO är görbart? Tänker främst då man måste gå igenom migration, hämta baggage samt ta sig igenom security på nytt. Visst att MPC kan hjälpa lite men ändå.
Jag hade inte bokat så tight anslutning vid ankomst USA.. Men finns det fler flyg vidare samma dag så kan det kanske vara ett alternativ om inget annat finns. Men ha i bakhuvudet att den anslutningen lätt kan skita sig. Den kan också flyta på finte med lite tur...

Hur är det nuförtiden, kan man applicera en voucher på en befintlig bokning eller måste vouchern appliceras i första steget när man bokar resan? Säg att jag har ett ben som jag bokat med SK och fly premium, kan jag då boka returen med KL och sedan slänga på en voucher på hela resan?

Hur är det nuförtiden, kan man applicera en voucher på en befintlig bokning eller måste vouchern appliceras i första steget när man bokar resan? Säg att jag har ett ben som jag bokat med SK och fly premium, kan jag då boka returen med KL och sedan slänga på en voucher på hela resan?
Det är egentligen två riskfaktorer. Ändring av en SAS-award till en Partner-award, och sedan frågan om vouchern:

Jag tror folk har lyckats med att boka om en SAS-award till en Partner, men har inte gjort det själv så man får gärna flika in med erfarenheter.

Vad gäller vouchern, så tror jag regeln var att voucher som intjänats efter bokning inte kan läggas på, men tidigare har man kunna applicera vouchers på existerande bokningar. Försöker hitta, för jag tror jag sett skrivet att efterapplicering av voucher inte längre är möjligt...

EDIT: Mitt förslag är att boka hemresan enkelväg med voucher. Kostar lite mer, men garanterat mindre risk för bokningarna. Dock risker ifall utresan aldrig händer...

Tidigare gick det bra att applicera en voucher i efterhand om den intjänats före bokningen existerade. Dock har jag för mig att jag läst någonstans att det inte längre är möjligt, precis som du säger.

Har en enkel till USA med fly premium, undrade mest om jag kunde boka returen med typ en kombo av delta och AF/KL/VS/SK och i det läget slänga på vouchern och göra hela bokningen till en skyteam bokning? Alternativt så bokar jag returen som en skyteam enkel med voucher och låter ditresan vara som den är

Tidigare gick det bra att applicera en voucher i efterhand om den intjänats före bokningen existerade. Dock har jag för mig att jag läst någonstans att det inte längre är möjligt, precis som du säger.

Har en enkel till USA med fly premium, undrade mest om jag kunde boka returen med typ en kombo av delta och AF/KL/VS/SK och i det läget slänga på vouchern och göra hela bokningen till en skyteam bokning? Alternativt så bokar jag returen som en skyteam enkel med voucher och låter ditresan vara som den är

Jo jag vill minnas att det numera står så i reglerna, men kommer inte ihåg var.

Borde naturligtvis stå först i den här tråden:
men vi är halvägs igenom 2026 och det står fortfarande 2025 i rubriken så uppdateringar sker med SAS hastighet :p

Jag la till en voucher i efterhand senast i februari i år tror jag. Det kan ju ha ändrats sen dess dock.

Känns tveksamt att man inte skulle kunna lägga till en giltig voucher i efterhand. Minns också det var någon post om det men undrar om det inte bara är någon på kundtjänst som sagt fel eller trott det gällt en voucher som tjänats in efter bokning.

Känns tveksamt att man inte skulle kunna lägga till en giltig voucher i efterhand. Minns också det var någon post om det men undrar om det inte bara är någon på kundtjänst som sagt fel eller trott det gällt en voucher som tjänats in efter bokning.
Nja, minns jag inte fel var det klart och tydligt i en SAS text. Å andra sidan är det inget under ”frågor och svar” så kanske ändrats igen eller så minns jag fel…

Står explicit i villkoren här https://www.sas.se/eurobonus/bonusresor

Samt implicit i villkoren här https://www.sas.se/eurobonus/poang/anvand/partnerbonusresor

Relativt ny(?) skrivelse, har själv blivit nekad i april-maj att lägga på i efterhand. Och skrivit om det här, någonstans :)

Toppen