Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag hittar en awardresa med delta inrikes inom USA i Eco, tex MIA - JFK, och sen hittar en SAS i premium / plus JFK - CPH - ARN, kan man lägga till en sån resa i ett svep eller måste jag göra 2 separata bokningar? Gäller hemresa på en resa jag redan har utresan bokad på.

Aldrig behövt boka feeder tidigare men nu verkar det kunna bli aktuellt.
Kollar flyg CPH-SFO-LAX som är bokningsbar med 2-4-1. Feeder kommer att behövas mellan ARN-CPH båda på ut och hemresa.

Är det generellt snålt med feeder biljetter?
Behöver feeder flyget även finnas som bonusresa?

Sitter i kö till kundtjänst men det var 1h+ väntetid så chansar här under tiden.

Aldrig behövt boka feeder tidigare men nu verkar det kunna bli aktuellt.
Kollar flyg CPH-SFO-LAX som är bokningsbar med 2-4-1. Feeder kommer att behövas mellan ARN-CPH båda på ut och hemresa.

Är det generellt snålt med feeder biljetter?
Behöver feeder flyget även finnas som bonusresa?

Sitter i kö till kundtjänst men det var 1h+ väntetid så chansar här under tiden.
Boka online så biljetterna inte tas av någon annan, ring in för feeder. Feeder-tillgång är bättre än long haul, så fundera inte för mycket på det.

• Gilla
Reactions: hco
Boka online så biljetterna inte tas av någon annan, ring in för feeder. Feeder-tillgång är bättre än long haul, så fundera inte för mycket på det.
Jag kom nyss fram, men agenten kunde ej hitta feeder ARN-CPH 15/7 samt CPH-ARN 21/7 som passade tidsmässigt dessvärre. Landar i CPH kl. 12 på hemvägen men alla flyg gick innan dess.

Hur gör ni som är kraftigt mer ruttade än vad jag är - bokar ni bonusresan och hoppas på att feeder dyker upp? Är ju ca en månad till avresa.

Kika gärna PM!
Jag svarar här istället så kan det hjälpa fler.

1. Utgå från att hitta tillgänglighet på log-haul flyg först, dessa är oftast konsekvent svårast att hitta tillgänglighet på. Flightconnections gör jobbet lätt för att se vilka alternativen är. Om det t.ex. är LAX som gäller så ser man att alternativen är LHR/AMS/CDG/CPH. Vad jag förstått så har du löst detta steg.

2. Om direkt feeder hem inte finns så kan du testa att söka availibility via annan hub. Tex. om du utgår från ARN så sök ARN-AMS/GOT + AMS/GOT-CPH separat. Inte alltid att sökmotorn kan göra dessa kopplingar själv.

3. Kolla om du kan lösa connection om feeder ligger annan dag (men inom tillåten 24h connection). Dvs t.ex. ARN-CPH 23 Jun, övernatta, CPH-LAX 24 JUN. Dessa kan dock endast bokas genom att ringa in.

Last edited:
Jag svarar här istället så kan det hjälpa fler.

1. Utgå från att hitta tillgänglighet på log-haul flyg först, dessa är oftast konsekvent svårast att hitta tillgänglighet på. Flightconnections gör jobbet lätt för att se vilka alternativen är. Om det t.ex. är LAX som gäller så ser man att alternativen är LHR/AMS/CDG/CPH. Vad jag förstått så har du löst detta steg.

2. Om direkt feeder hem inte finns så kan du testa att söka availibility via annan hub. Tex. om du utgår från ARN så sök ARN-AMS/GOT och AMS/GOT-CPH separat. Inte alltid att sökmotorn kan göra dessa kopplingar själv.

3. Kolla om du kan lösa connection om feeder ligger annan dag (men inom tillåten 24h connection). Dvs t.ex. ARN-CPH 23 Jun, övernatta, CPH-LAX 24 JUN. Dessa kan dock endast bokas genom att ringa in.
Uppskattar hjälpen, tack!

Tror att jag kan ha hittat en lösning som innefattar en mellanlandning i SFO innan man drar vidare till LAX. Tror ni att 2h i SFO är görbart? Tänker främst då man måste gå igenom migration, hämta baggage samt ta sig igenom security på nytt. Visst att MPC kan hjälpa lite men ändå.

Toppen