Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har för mig att det bara är fri avbokning men inte ombokning. Vad säger systemet om du testar ombokning på webb eller app?

Tänk dock på att om du avbokar så är det inte säkert platserna går tillbaka så du kan dom boka igen, därför skulle jag satsa på ombokning om det är business till/från Japan som står på spel.
Stod 801 per person/biljett för att boka om till annan dag.

Ringde in och avbokade allt eftersom min reskamrat ändå inte kunde. Alla biljetter verkar ha återgått till bokningsbara.

Inte med tanke på att Öppet köp är borttaget (i alla fall på revenue biljetter, har aldrig hört talas om öppet köp på bonusbiljetter)
Det har alltid tidigare varit 24h öppet köp på bonusresor (ingen koll på om det ändrats med skyteam).

24h öppet köp på revenue finns kvar på resor till USA (inte kollat om det gäller övriga longhaul).

Det har alltid tidigare varit 24h öppet köp på bonusresor (ingen koll på om det ändrats med skyteam).

24h öppet köp på revenue finns kvar på resor till USA (inte kollat om det gäller övriga longhaul).
Öppen köp på bonusresor är kvar, dock inofficiellt (finns ej i några villkor).

På revenue endast USA.

Har starkt för mig att de ändrade även i villkoren att det fanns ett 24h öppet köp för bonusresor?
Har också för mig att SAS gick ut brett om detta eftersom det är sådan osäkerhetsfaktor med feeders.
Märkigt… har SAS smugit bort detta, igen???
Vi nyttjade detta senast i februari nör vi valde att avboka julsemestern till Dubai inom 24h från bokning.

Har starkt för mig att de ändrade även i villkoren att det fanns ett 24h öppet köp för bonusresor?
Har också för mig att SAS gick ut brett om detta eftersom det är sådan osäkerhetsfaktor med feeders.
Vi nyttjade detta senast i februari nör vi valde att avboka julsemestern till Dubai inom 24h från bokning.
Nej.

Hittade det här från september 2025
(Eurobonusguiden)
SAS agenten föreslog denna möjlighet i februari (gratis avbokning inom 24h).

Vad gäller nu?

• Regeln om 24-timmars avbokning eller “öppet köp” har endast tagits bort för biljetter köpta för pengar, även kallade “revenue-biljetter”.
  • Undantag:
    • Biljetter till eller från USA som köpts minst 7 dagar före avresa har fortfarande 24-timmars ångerrätt, enligt amerikansk lag.
    • Bonusresor.

Nej, det har aldrig framgått i villkoren för bonusresor efter att SAS tog bort 24h öppet köp för revenue. Men som sagt, det fäller fortfarande. De har alltså inte ”smugit bort” det i efterhand.

Nej, det har aldrig framgått i villkoren för bonusresor efter att SAS tog bort 24h öppet köp för revenue. Men som sagt, det fäller fortfarande. De har alltså inte ”smugit bort” det i efterhand.
Så för att klargöra. Det är ej fri avbokning för bonus inom 24h? Jag frågade SAS-boten. Den sa nej.
Men enligt Piffsan ska det funka. Men det är bara om man ringer in då isåfall? Eller funkar det i appen också?

Ja, helt ärligt är den här regeln ”varande eller icke varande” fortsatt oklart även för mig…
Den senaste ref punkt jag har är att när vi bokade platser till Dubai i början av februari sade den agenten (vi har 2 amex vouchers så behövde ringa in o boka) att vi hade 24h fri avbokning. När vi sedan ringde in dagen efter för att avboka (vi kände inte att en vecka var tillräckligt länge) så var det inga som helst problem. Poäng tillbaka samma stund och pengar åter inom tre dagar.
Vet att det står mer om denna fri avbokning även här i någon tråd - var så jag fångade upp det. Finns även på eurobonusguiden så måste ha kommit någonstans ifrån SAs själva - kan man ju tycka.

Toppen