igelkotten
Medlem
Jag vet inte, dom som gjort fel? Gissar det inte var SAS personal i repan som sa nej när du försökte komma in?
Kan det vara AF?
Jag håller verkligen inte med dig i din åsikt att kunden ska vända sig till AF? Kunden har ju ett avtal med SAS och söker kompensation inom ramen för den kundrelationen. Huruvida loungen i fråga faller inom ramen är väl en tolkningsfråga där man kan argumentera åt båda hållen. SAS kan välja att kompensera för att ha en nöjd kund, eller vägra. Om de vägrar är det nog svårt för kunden att få rätt förstås, och kan således rösta med fötterna.
Men jag tror du missar värdet att som kund påpeka för SAS att AF inte släppte in en. Om tillräckligt många kunder gör det finns det ju en chans att SAS tar upp det med Skyteam/AF på något vis. Om ingen säger till är ju chansen noll.
Att vända sig till AF är ju väldigt orimligt eftersom man då på något vis söker utomobligatorisk kompensation. Entreprenader följer ju samma logik, kunden har 1 avtalspart, och den avtalsparten har i sin tur underleverantörer. Kunden har alltid möjligheten att vända sig till sin avtalspart även när själva felet har begåtts av en underleverantör.
Om jag köper en businessbiljett på BA från London så är fast track en stor anledning till varför jag väljer den biljetten. Om personalen i fast track vägrar släppa in mig så vänder jag ju mig till BA. Jag kommer inte vända mig till Heathrow även om det är de som sköter fast track. Tycker du i detta fall att kunden ska vända sig till Heathrow? Om ja, varför tycker du det vore en klokare väg än att vända sig till BA?