Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Som rapporterats här tidigare har SAS nu avtal med Vienna lounge och även fast track är på plats i Wien för SAS business och EBG/EBD. Vienna lounge är verkligen mycket bättre än Austrians lounge. De ville se fysiskt kort i loungen, vilket jag också hade.

Det verkar gå bra för SAS linje till Wien som startades upp efter många års uppehåll, när SAS lämnade Star Alliance. Man har ökat från en daglig till två (ej lördag) och morgonkärran som förut var en CRJ är nu en A320 (kvällskärran är fortfarande CRJ). Jag har noterat att det ofta är helt fullbokat, både när jag flög ned tidigare i veckan liksom idag på hemresan fanns inga platser till försäljning, vilket borde betyda att det är lite överbokat.
Någon som varit där utan fysiskt kort?
Har nog inte ens sett ett fysiskt FFP kort på 10 år :)

Flög nyligen SFO-CPH med SAS i C. På hemsidan står det att man har tillgång till Air France lounge på SFO men blev nekad och istället hänvisad till en riktigt sunkig Priority Pass-lounge med uselt utbud och minimalt med sittplatser. Kan man förvänta sig någon kompensation från SAS? Har skapat ett ärende hos kundtjänst men just nu ca 30 dagars väntetid enligt autosvaret.

Flög nyligen SFO-CPH med SAS i C. På hemsidan står det att man har tillgång till Air France lounge på SFO men blev nekad och istället hänvisad till en riktigt sunkig Priority Pass-lounge med uselt utbud och minimalt med sittplatser. Kan man förvänta sig någon kompensation från SAS? Har skapat ett ärende hos kundtjänst men just nu ca 30 dagars väntetid enligt autosvaret.
Du anser att SAS ska ge dig kompensation för att Air France har gjort fel?

Lite oroväckande med lounge situationen på SFO som SAS-resenär om man inte blir insläppt i Air France-loungen. Kan man möjligtvis besöka Delta SkyClub och förflytta sig någorlunda lätt till SAS-gaten eller måste man gå igenom säkerhetskontrollen på nytt?

Du anser att SAS ska ge dig kompensation för att Air France har gjort fel?
Det är väl bra att SAS uppmärksammas på detta, och om SAS vill kan de väl erbjuda kompensation ifall SAS tycker det är viktigt att ha en nöjd kund. Jag som flyger från Storbritannien oftast väljer ju (allt annat lika) kanske hellre AF än SAS på sträckan eftersom jag bryr mig om markupplevelsen och vill att jag får det jag betalat för. Innebär inte att alla gör det men kundservice är ju en väldigt mångfacetterad funktion.

Det är väl bra att SAS uppmärksammas på detta, och om SAS vill kan de väl erbjuda kompensation ifall SAS tycker det är viktigt att ha en nöjd kund. Jag som flyger från Storbritannien oftast väljer ju (allt annat lika) kanske hellre AF än SAS på sträckan eftersom jag bryr mig om markupplevelsen och vill att jag får det jag betalat för. Innebär inte att alla gör det men kundservice är ju en väldigt mångfacetterad funktion.
Det är ju jättebra att SAS får feedback på att deras underleverantör inte gör det dom ska.
Men bör väl vara AF som ska sköta kompensationen, tycker jag som kund iaf.

Jag förstår ju att SAS inte kan göra något där och då när jag väl står där och AF vägrar släppa in mig även fast SAS har ett avtal med dom.

Kanske är rätt i sak, stör mig väl egentligen mer på den här offementaliteten som genomsyrar folk att dom ska bli kompenserade för minsta lilla som gått utanför ramarna.
I det här fallet så fick man ju tillgång till lounge, så blev ju bara lite fel.

Jag personligen hade gått vidare i mitt liv och inte kollat tillbaka, röstat med fötterna och bytt flygbolag mest troligen om jag ansett mig så pass förnärmad att jag måste söka ekonomisk kompensation.

Som sagt, det kanske är rätt väg att gå. Flyger inte hos mig bara.

Senast jag var på SFO kom jag in i Air France loungen. Jag var tidigt så innan den öppnade så hänvisades jag till Golden gate loungen och den var verkligen inte rolig. Nu kollade jag SFO’s hemsida och där hänvisas SAS resenärer till just Golden gate loungen som listas som AF lounge. Trist! https://www.flysfo.com/passengers/shop-dine-relax/lounges
IMG_5653.png
IMG_5653.png

Jag har vid 2 tillfällen kommit in i AF loungen direkt till vänster efter säkerhetskontrollen, första gånge försökte receptionisten få mig till någon annan lounge ( tror det är den som ligger på våning 4) receptionisten blev snabbt till rätta visad av sin kollega och jag var välkommen In i AF loungen.

Jag förstår ju att SAS inte kan göra något där och då när jag väl står där och AF vägrar släppa in mig även fast SAS har ett avtal med dom.
Är det ens så att sas har ett avtal? Om det är en air France operated lounge så regleras det väl av skyteam, det borde väl inte behövas individuella avtal mellan varje bolag? (skillnad på kontraktslounge)

Toppen