Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Tvättlapparna hamnad i botten och sades vara endast marginellt bättre än bara vatten.

Intressant. Jag har nästan uteslutande använt lapparna det senaste året, och har inte haft några problem med dem. Kommer fortsätta använda dem så länge lagret räcker, och köpa fler så länge de är en bra och billig genväg till poäng och status :).

Men efter de (eller Eurobonus) försvunnit, så kanske man ska prova med bara varmt vatten. Kanske är det så att all tvättmedel är helt onödigt och bara något man lurats till av reklam?

Det finns ju flera märken på tvättlappar, är det alltså samma som SAS säljer som fick dåligt betyg?

Edit, det är det, https://www.tv4.se/artikel/4IwMA9GUvT1rT3cxEX7hMG/tvaettmedlen-som-floppade-i-stort-test
Lite osäker på värdet av testet. Även de bästa märken få inte bort fläck. Har man fläck använder man något som Vanish som extra behandling. Om det är normal tvätt är man mest intresserad av att få bort lukt. Då fungerar nästan vad som helst, till och med bara vatten. Tvättlapparna är ju lite dyra per tvätt men kan man räkna hem den extra kostnaden med bonuspoäng kan de vara en alternativ. Särskilt bra att ta med på en resa om man ska tvätta på plats.

Nu har jag bara köpt ett paket någonsin och använder det främst på resor för handtvätt men jag har ett förskolebarn hemma och med på många resor. Min erfarenhet hittills är klart mer positiv än testet, även vid lättare fläckar eller annat smuts.

Jag har en t/r resa samma dag där jag köpt biofuel för att få ett CT steg. Ofta funkar det att köpa ett block biofuel till hemresan för att få två steg.

Är det någon som lyckats med det när ut- och hemresa är samma dag? Gör en liten Norge runt resa för att fixa 10 leg till julkalendern...

Jag har en t/r resa samma dag där jag köpt biofuel för att få ett CT steg. Ofta funkar det att köpa ett block biofuel till hemresan för att få två steg.

Är det någon som lyckats med det när ut- och hemresa är samma dag? Gör en liten Norge runt resa för att fixa 10 leg till julkalendern...

Jag testade tidigare denna månad, men fick inte upp valet att lägga till biofuel på hemresan (i appen), efter utresan, så räkna inte med det.

Toppen