Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det bör du få, men hör med sas. Resan går ju inte att genomföra pga orimligt stor ändring, då ska man kunna få tillbaka även om de gått ut. Risk att det bara är innevarande och nästa månad, inte 3 månader.
Alright stort tack! Avresa först i början av 2026 så avvaktar med att avboka ett tag i hopp om bättre tillgänglighet… Eller åtminstone ett par försök igen om att få till en ombokning.

SAS har bestämt sig att ”feeder” i deras award-värld är en specifik typ av segment vars syfte är att mata till de hubbar du nämnde, och bokar man en sådan så kostar det mindre och kan vara i ekonomi även om resten av resan är business.
Pga att du vill resa via Frankfurt så är det hårdare krav (samma klass) och högre pris för ombokningen.
Vad är det för olika priser som finns vid ombokning av SkyTeam-award? Trodde alltid det var 150 kr?

Måste en feederflight vara en direktflight? Jag bokade häromdagen i telefon lhr-nbo-acc i business, fick den resan biljetterad direkt.

I samma samtal lade jag till arn-ams-lhr i ekonomi som en feeder, rutten syntes i sas-appen och jag ombads invänta biljettering vilket skulle ta 2-3 dagar. Idag syns bara lhr-nbo-acc i appen. Ringde in och agenten säger att feeder-segmenten ej är tillåtna pga att det inte är en direktflight?

Måste en feederflight vara en direktflight? Jag bokade häromdagen i telefon lhr-nbo-acc i business, fick den resan biljetterad direkt.

I samma samtal lade jag till arn-ams-lhr i ekonomi som en feeder, rutten syntes i sas-appen och jag ombads invänta biljettering vilket skulle ta 2-3 dagar. Idag syns bara lhr-nbo-acc i appen. Ringde in och agenten säger att feeder-segmenten ej är tillåtna pga att det inte är en direktflight?

Det ska absolut gå att ha mellanlandningar på feedern, HUACA. Har en kollega som bokade LHR-NBO-SEZ-NBO-LGW som sedan ringde in och la på ARN-AMS-LHR dit och LHR-AMS-ARN hem utan problem.

Toppen