Fullt förståeligt Peter. Någon chans att ni kopplat på awarhacks igen som hade en rimlig approach som jag förstår det?
Jag skulle uttrycka mig som så att intresset att erbjuda community apier inkl login ( att du som medlem kan logga in med EurBonus hos tex awardhacks) kvarstår oförändrat , men att sanningen är den att just nu räcker inte vår tid till för att realisera en bra funktion och lösning. När vi kommer dit ser jag personligen Awardhacks som en given testpilot om de är intresserade. Riktiga eldsjälar i det de gör!
Möjligheterna har diskuterats både inom IT, hos Commercial och mellan de två många gånger.
Att denna typ av tjänster skulle försvinna tror nog inget flygbolag jag talat med, de fyller vissa funktioner och i grunden är jag och många med mig (brqnchkollegor) helt för ett öppnare ekosystem där kreativa individer kan bygga spännande lösningar och tjänster som gagnar alla. Vi måste nog bara som industri, allians, enskilt flygbolag hitta rätt modell som är hållbar och som driver gemensam lönsamhet och värdeskapande. Och att det sker under kontrollerade former.
Tex har ju alla flygbolag den data som dessa websiter ”skrapar” med kreativa och kostsamma lösningar, och i rätt format och approach behövs inte den enorma komplexitet för att uppnå motsvarande i en godkänd och icke-belastande lösning om flygbolaget tillhandahåller den.
Absolut kan flygbolag ta fram bättre tjänster för sina award-funktioner, men det kommer inte ta bort intresset för fler finesser och däri ligger just styrkan i community-apier osv.
Min personliga åsikt är att community-tjänster är fantastisk marknadsföring oavsett bolag/industri och skapar fina möjligheter om rätt utfört.
Återkommer.