Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Hittar:

CDG-MIA tis 03 mars, MIA-CDG mån 09 mars

MAN-MCO tis 17 mars MCO-LHR mån 23 mars

Det är nog det som finns med dom förutsättningarna.

Det är intressant att följa den här tråden. Mitt inlägg får bli följande:

1. För ca ett år sen satt jag from nu och vidare en bit in i november och sydde ihop min miljonresa, vilket gick ganska enkelt trots målet att kunna resa business på alla long haul. Nu tänkte jag att jag skulle prova att se om det skulle gå att få ihop en sån resa igen men det visar sig att det inte går nåt vidare Det är kanske ett bevis som bekräftar läget. Men ok, den resan var ju extrem med alla flighter som behövdes i en följd.

2. Har sen tidigare i år en resa tor USA över jul och nyår bokad där resplanerna ändrats hit och dit och i slutet av september fanns det i alla fall möjlighet att fixa de sista ombokningar från Florida hem via Skyteambolag. Först med KLM från Tampa och sen inom kort ombokning igen med Virgin från Orlando då det var en bättre resa. Så då gick det med inte allt för lång framförhållning. Feeders flights tor Arlanda London har jag ännu inte hittat oavsett klass. Problemet har varit att ibland finns det i ena riktningen och ibland i andra men aldrig samtidigt. Separat awardbiljett har löst det men vore fint om jag hittar feeders så skatterna blir lägre i London.

Får baserat på alla inlägg i tråden hoppas att det blir lättare framöver.

Men visst är det väl så att feeder flighten måste vara i samma klass som den utresan/hemresan som feedern kopplas på?
Nej, se utklipp från SAS nedan;
  • Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.

Nej, se utklipp från SAS nedan;
  • Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.
Jag tycker SAS borde vinna nobelpriset i tvetydighet när de skriver skriver följande i punkten innan:
"Du kan kombinera reseklasser för ut- och hemresa (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men inte inom samma riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business)."

Måste bara fråga om det är någon som lyckats få igenom en award till PTP eller FDF (från CDG eller AMS). Jag ser en hel del tillgänglighet i teorin men får alltid felmeddelande och har inte heller lyckats ringa och fånga något trots många HUACA. Någon gång ser det ut att lyckas via MIA eller YYZ, men det är bara ena vägen. Stopp i CAY ser bara ut som spök-tillgång. Alla tips välkomna. :)

Toppen