Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.
Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.
Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.
SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.
Tiden har gått och jag inser att det är kört.
Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).
Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.