Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Man höjde till 750 kr + avgifter för att lägga till feeder med ursprung i USA 4 juli. Lägga till feeder på resa med ursprung i Sverige kostar fortfarande 150 kr. OBS att detta gäller rena SAS bokningar.
Detta låter väl lite som HUACA-läge?
Visst om man tittar på skrivelsen "Anslutningsflyg är sträckor från Norden till en av våra anslutningshubbar" så kan man ju tolka det som att det bara är i ena riktningen, men har svårt att se att det är så det är tänkt?

150kr för feeder kostar det för partner resor.
Står även så för rena SAS-resor:
https://www.sas.se/reseinfo/biljettyper/bonusbiljetter

Då arbetar SAS med olika prislistor :). Kostade alldeles nyss 150 kr + ev skillnad i skatter att lägga till feeder UME-ARN (destination EWR) och 750 kr + ev skillnad i skatter att lägga till samma feeder på resan LAX-CPH-ARN.
Eller så pratade du med en agent som inte hade koll på feeders och debiterade dig för ändring istället för feeder.

Agenten gjorde fel. Pratade med Agent nr 2 och det löste sig. Fortfarande 150 kr som gäller. Tack för info! Utan er hade jag gått på vad den första agenten uppgav.

Du hade 2 bokningar, eller hur?
Jag fick samma info några veckor sen, att hemresa som var på en separat bokningen skulle inte kunna få ”feeder flights”, bara en vanlig ändring.
Men då hittade han inga flyg att lägga på, så det blev inget för mig…

Jag lyckades när jag använde tarom sida.

Först gick det bra för bara mig, men inte pojken. Jag är silver, han bas. Först när han blev silver gick det att välja säte för han.
Får inte in EBG ens på biljetten. På taroom kunde jag välja 1 av 2 på Virgin men inte alls på KLM. SAS sida funkar ju knappt heller.

Toppen