Senaste nytt

Eurobonus Diamond-event 5/10/17 november (Oslo, Köpenhamn, Stockholm)

Några enkla observationer (utan större allvar) från EBG-läktaren: Valbara språk på sidan är danska, engelska och norska (svenskar är tydligen tillräckligt duktiga på engelska;)). På fliken där EB-nummer ska fyllas i står det "Enter the EuroBonus number from which we will deduct the 2 000 points it costs per participant" trots att det tidigare framgår att kostnaden är 3 500 poäng..

Hoppas det ställs relevanta och "heta" frågor i nästa anmälningssteg och under eventen så Anko & co får svettas lite.:cool: Antar att info@flysasevents.com endast ska användas för evenemangsdetaljer.

Jag noterade också prishöjningen på 75%. Kör man med värdet 10 öre/p är event avgiften nu uppe i 350kr , rätt saftigt.

Eller kanske det bara avspeglar hur SAS ser på poängens värde över tid, kanske det är bara justerat för den inflation de själva skapat.

Problemet med frågeformulär mitt inne i anmälningsflödet är att de troligtvis inte får så många genomtänkta frågor. Jag pallade iaf inte skriva något smart där . Hoppas det går att komplettera med skriftliga frågor i ett senare skede, för de frågor som brukar komma muntligen är rätt kassa, typ "jag fick inte den här förmånen en gång varför?"

Samma här. Tomt i mailkorgen trots att jag tillåter marknadsföringspost och varit diamant i flera år. Antar att det har att göra med att jag bor i Finland.

Ja. Den här frågan ställdes på Concious Traveller-eventet i september av en deltagare som bor i USA men ofta är i Sverige. Det bekräftades att utskicken baseras på det land man bor i. Han fick kontaktdetaljer till en av Eurobonuspersonerna där och skulle maila dem så skulle de försöka fixa så att han får framtida inbjudningar. Huruvida det faktiskt kommer funka har jag såklart ingen aning om.

Jag noterade också prishöjningen på 75%. Kör man med värdet 10 öre/p är event avgiften nu uppe i 350kr , rätt saftigt.

Eller kanske det bara avspeglar hur SAS ser på poängens värde över tid, kanske det är bara justerat för den inflation de själva skapat.

Problemet med frågeformulär mitt inne i anmälningsflödet är att de troligtvis inte får så många genomtänkta frågor. Jag pallade iaf inte skriva något smart där . Hoppas det går att komplettera med skriftliga frågor i ett senare skede, för de frågor som brukar komma muntligen är rätt kassa, typ "jag fick inte den här förmånen en gång varför?"

Alltså, hela grejen med frågor i förväg är att man som arrangör själv antingen kan filtrera frågorna så man bara besvarar de man vill. Alternativt helt strunta i de inskickade frågorna så man kan ställa sina egna vinklade frågor som man hunnit slipa svar på i förväg.

Med andra ord högst koreograferat och tämligen värdelöst.

Alltså, hela grejen med frågor i förväg är att man som arrangör själv antingen kan filtrera frågorna så man bara besvarar de man vill. Alternativt helt strunta i de inskickade frågorna så man kan ställa sina egna vinklade frågor som man hunnit slipa svar på i förväg.

Med andra ord högst koreograferat och tämligen värdelöst.

Det kan också vara ett bra sätt för SAS att på ett strukturerat sätt samla in feedback från sina viktigaste kunder, även om de inte kommer kunna svara på allt under eventet

Toppen