Senaste nytt

Eurobonus Diamond-event 5/10/17 november (Oslo, Köpenhamn, Stockholm)

Det kan också vara ett bra sätt för SAS att på ett strukturerat sätt samla in feedback från sina viktigaste kunder, även om de inte kommer kunna svara på allt under eventet

Visst, det är teoretiskt möjligt men det är ändå SAS vi pratar om som så det tror jag inte.

• Gilla
Reactions: ebd
Alla ni på plats de kvällarna måste grilla Aron med frågor. Jag lägger instuderingsmaterialet till frågorna här

Tips att ta upp:
Lifetime Gold kortet: Skriv ut expire date: Lifetime. Då räcker det med att beställa ett kort. (Jag gillar fysiska kort)

Erbjud bagagetaggar som ser ut som de idag, men är gjorda i metall och skriv ut Lifetime Gold på dem.

Ge Lifetime gold innehavare 45.000 statuspoäng som ligger "fast". Varför ska man som guld behöva tjäna in två guld när man redan är det...?

På förra årets event tyckte jag att båda ovanstående frågor besvarades så tydligt de kunde från SAS sida.

LTD: Nej, de har inga planer på att införa det i dagsläget.

LTG börjar på 45k: De tycker att det är ett intressant förslag, och ser argumenten för att det ökar incitamenten för LTGs att samla nivåpoäng. De har tittat/tittar på det internt, tillsammans med andra förändringar av programmet. Men de kan inte ge ett tydligt ja eller nej i den här typen av forum utan skulle beslut fattas att införa det så kommer det att kommuniceras brett till alla.

Alltså, hela grejen med frågor i förväg är att man som arrangör själv antingen kan filtrera frågorna så man bara besvarar de man vill. Alternativt helt strunta i de inskickade frågorna så man kan ställa sina egna vinklade frågor som man hunnit slipa svar på i förväg.

Med andra ord högst koreograferat och tämligen värdelöst.
Jag håller med om att det kan finnas sådana baktankar. *)

Men den typ en av frågor de nu ofta får från golvet (och svarar på) är så ointressanta för alla andra än frågeställaren att man helst vill gå hem. Och då kan det faktiskt finnas en vinst för både SAS och deltagarna att få in frågor i förväg och inleda med att först prata om sådant som många frågat om. Och göra det i generella termer som blir värdefullt för många. Sedan kan man öppna för allmänna frågor.

Exempel från CPH förra gången (om jag minns detaljerna rätt), en som ingående redogjorde för sina resor i plus till NA. Typ 9 retur i plus smart ( 9 x 8000 x 1,25 = 90 000) som gjorde henne diamond och hade gjort så i flera år. Vad menade sas nu att ta bort 1,25 faktorn så att hon inte längre skulle kunna bli diamond?! Hon var ju värd det.
Och jag tror att det var på den Aron svarade att hon kunde ju pröva att hyra lite bil också så skulle det nog kunna gå. Så ett dåligt svar på en dålig fråga.

Det kunde ha gjorts bättre med förberedda frågor-svar. Istället för att sitta i ett rum med 100 pers, där 4-5 hinner få micken och det enda de frågar är när deras personliga favoritrutt till Yttre Hebriderna ska öppna eller varför det så ofta är mat de inte gillar när de flyger kastrup-new york.

*) Jag är inbjuden på ett webinar där Finnair ska tala och har bett om frågor i förväg. Här är min uppfattning exakt som din. Skillnaden mot SAS diamond event är att Finnair styr mötet till 100% och kommer inte att ta några som helst spontana frågor från golvet. Ingen kommer att veta vad någon annan sitter och undrar över, utan det riskerar att bli en 100% matning uppifrån med tillrättalagda frågor och svar. Där är inte SAS. Det går faktiskt att hugga vem som helst från SAS och säga sitt hjärtas mening.

Den bästa lösningen vore väl (men skulle kräva mer jobb) om de tog in frågor, gjorde lite uppstädning så att dubletter (och nära) slogs ihop till en fråga (i en helt perfekt värld outsourcas detta till en oberoende part, men det är att begära lite väl mycket) och sen göra alla frågor tillgängliga för de som är inbjudna så att de kan rösta på sina top 3-5 frågor inför mötet och helt enkelt ta upp de som fått flest röster.

Den bästa lösningen vore väl (men skulle kräva mer jobb) om de tog in frågor, gjorde lite uppstädning så att dubletter (och nära) slogs ihop till en fråga (i en helt perfekt värld outsourcas detta till en oberoende part, men det är att begära lite väl mycket) och sen göra alla frågor tillgängliga för de som är inbjudna så att de kan rösta på sina top 3-5 frågor inför mötet och helt enkelt ta upp de som fått flest röster.
Så gjorde de väl på senator-webinaret om jag inte minns fel?

Toppen