Senaste nytt

Lounger på Arlanda efter 1 sep?

Någon som har färsk info om när SAS öppnar sina lounger på morgnarna Arlanda? Ser att SAS publicerat kl 06 för den vid F-piren och en timme innan första SAS-flyg gällande de borta vid E. Men jag har upplevt att det inte alltid stämmer så jag ställer frågan här.

Båda rimliga möjligheter. Nu när SAS flaggat för Diamond-lounge på CPH 2027(?) så kanske man testar lite med frukost-lounge ”Exclusif”.
Men också mycket möjligt att det bara är någon vägg att dra ner, dock tror jag det inte blir så bra med trånga korridorer mellan delarna, om man inte helt ändrar syftena med de olika delarna.
Jag ser fram emot och hoppas på större ändringar än att bara slå ihop delarna, på alla SAS lounger.

• Gilla
Reactions: fcx
Någon som har färsk info om när SAS öppnar sina lounger på morgnarna Arlanda? Ser att SAS publicerat kl 06 för den vid F-piren och en timme innan första SAS-flyg gällande de borta vid E. Men jag har upplevt att det inte alltid stämmer så jag ställer frågan här.
I somras hängde jag på låset till F, då öppnade de två minuter innan, så det stämmer bra.
Vad gäller E-piren så har jag i våras varit bland första in typ 05:00 så helt som utlovat. Men någon annan kanske har pinfärsk information om E-piren.

Man kan ju hoppas men det låter oerhört osannolikt, tror det skulle bli alldeles för smal publik i förhållande till resursåtgärd. Bättre att göra en lounge-i-loungen typ som KLM har i AMS då.
Men det är ju redan lite det, F-pirens Gold-del använder samma kök och personal när man kommer innanför spärrarna. I samband med denna ändring blir vi ju av med alla resande i Plus som har lounge-tillgång, vilket kommer minska belastningen. Då kan man klämma in Business/Gold på ena sidan, och sedan ge Pandion/Diamond rikligt med utrymme på andra sidan.
Visst, är kanske lite slösaktigt med arealen, men så länge jag har EBD så kommer jag fortsätta hoppas ;)

Satt i Gold-loungen på f-piren idag och värdinnan förklarade för en gästa vad skillnaden var mellan gold och vanlig lounge, typ att Lufthansa business class går i den andra loungen
Och sedan sa hon att efter 1 okt kommer uppdelningen att upphöra, och det ska då bara finnas en business class lounge.
Först fattade jag det som att de skulle slå samman båda ytorna, men nu är jag osäker vad hela meningen betydde.

Är det något jag missat med vad som händer med lounge från 1 okt?

Men det är ju redan lite det, F-pirens Gold-del använder samma kök och personal när man kommer innanför spärrarna. I samband med denna ändring blir vi ju av med alla resande i Plus som har lounge-tillgång, vilket kommer minska belastningen. Då kan man klämma in Business/Gold på ena sidan, och sedan ge Pandion/Diamond rikligt med utrymme på andra sidan.
Visst, är kanske lite slösaktigt med arealen, men så länge jag har EBD så kommer jag fortsätta hoppas ;)

Samma kök men separat uppställning för käk och dryck, två olika platser att serva vs lounge-i-loungen där extranivån endast stiger ur sin bunker för att ta del av ordinarie utbud.

Men precis som du, som EBD så hoppas jag förstås (även om det är av marginell användning för mig personligen som hemmahörande i GOT) men håller ej andan.

Samma kök men separat uppställning för käk och dryck, två olika platser att serva vs lounge-i-loungen där extranivån endast stiger ur sin bunker för att ta del av ordinarie utbud.

Men precis som du, som EBD så hoppas jag förstås (även om det är av marginell användning för mig personligen som hemmahörande i GOT) men håller ej andan.
Kanske man gör en större servering på "vanliga delen" och en spärr in till den exklusiva där man sen bara har de riktigt goda grejerna. Blir lite enklare att hålla reda på, och bara en frukostservering? :)

Kanske man gör en större servering på "vanliga delen" och en spärr in till den exklusiva där man sen bara har de riktigt goda grejerna. Blir lite enklare att hålla reda på, och bara en frukostservering? :)
Om ej annat så kommer det bli en tydlig signal på vilken status ARN har inom ny SAS.

Toppen