JacobGBG
Medlem
Undrar vem som ska driva lounge här:
13 månaders ombyggnad är ganska lång tid...
Är väl inte helt orimligt att det blir en separat *A lounge? (antagligen driven av tredje part dock)
Undrar vem som ska driva lounge här:
13 månaders ombyggnad är ganska lång tid...
Är väl inte helt orimligt att det blir en separat *A lounge? (antagligen driven av tredje part dock)
Om jag inte missminner mig så var RAI restaurangen som låg en rulltrappa upp om man var i mitten av avgångshallen på T5, alltså landside. Men gissar att loungen kommer hamna airside.Nån som har koll på vad det är för lokal som ska användas?
Gamla Rai.
Google säger
![]()
RAI Restaurang
En av Arlandas största och äldsta restauranger. RAI hör till det fåtal restauranger på flygplatsen som tar emot lunch- och middagsbokningar för större sällskap.thatsup.se
En riktigt tråkig restaurang med norra europas sämsta mat (enl. Jan Guillou, vilket är helt riktigt). Var tidigare en personalmatsal/restaurang. 70-tals känsla så det förslår. (När det var igång). Tidigare kunde man gå ut på obsevatoriedäcket där och titta på flygplanen men det är måååånga år sedan. Jag hoppas på en Plaza Premium. Bra lägstanivå och skulle vara kul med någon ny loungeoperatör än Menzies...Om jag inte missminner mig så var RAI restaurangen som låg en rulltrappa upp om man var i mitten av avgångshallen på T5, alltså landside. Men gissar att loungen kommer hamna airside.
20 avgångar är ändå en del så nog skulle det finnas kundunderlag för Lufthansa-gruppen att driva en lounge där. Är betydligt fler avgångar än från Athen tex där Lufthansa har en lounge.Star Alliance har knappt 25 avgångar idag (inklusive United). Lufthansa Group står för åtminstone 20 av dessa. Det är trots allt en del även om det kanske inte motiverar en egen lounge. Tyvärr