Senaste nytt

SAS lägger ner i Sveg

Risk för att det blir total kaos i kundtjänst vid ett byte under en övergångstid, om de inte lyckas flytta med kompetens till det nya företaget de upphandlar/upphandlat med.
*Överhängande risk


Vi har haft mediokra erfarenheter av både nerläggning av Övik och Tallinn :(

Det finns väl även en viss risk att personalen just nu inte är supermotiverade när de precis fått veta att de kommer förlora jobbet. Även om de inte medvetet vill göra ett dåligt jobb så är det ju förståeligt om stämningen inte är på topp.
 
Den som är intresserad av att jobba i kundtjänst för SAS nästa år kan nu söka jobb i Helsingborg, och blir då anställd av det amerikanska jättebolaget Concentrix, som av Wikipedia beskrivs som "a multinational business process outsourcing company".
Intressant är att det står "Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar SAS norska och svenska privatkunder" medan språkkravet anges som "English (Required), Swedish (Required)". Får alltså SAS norska kunder välja mellan service på skånska och engelska? :rolleyes:
 
Den som är intresserad av att jobba i kundtjänst för SAS nästa år kan nu söka jobb i Helsingborg, och blir då anställd av det amerikanska jättebolaget Concentrix, som av Wikipedia beskrivs som "a multinational business process outsourcing company".
Intressant är att det står "Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar SAS norska och svenska privatkunder" medan språkkravet anges som "English (Required), Swedish (Required)". Får alltså SAS norska kunder välja mellan service på skånska och engelska? :rolleyes:
Dagens kundtjänst kan ju svara svenska kunder på norska och danska, så det är ju ett visst överlapp kan man säga.
 
Kvalitén på agenterna hos det nya callcentret är under all kritik, i synnerhet den engelsktalande personalen. Väldigt enkla ärenden som tar tid eller som man får nej på rakt av.
 
Efter att @Jonas C droppade i en annan tråd vad företaget bakom SAS nya kundtjänst heter kollade jag upp det lite. Concentrix är ett amerikanskt bolag med över 400 000 anställda över hela världen. I Sverige ser dom ut att sköta kundservice åt Electrolux, Elgiganten och SAS om man bara kollar på lediga jobb. Ser ut att rekrytera löpande nya "reseagenter" till SAS. Du får 7 veckors introduktionsutbildning.


Vem av oss blir först på "insidan"?
 
Efter att @Jonas C droppade i en annan tråd vad företaget bakom SAS nya kundtjänst heter kollade jag upp det lite. Concentrix är ett amerikanskt bolag med över 400 000 anställda över hela världen. I Sverige ser dom ut att sköta kundservice åt Electrolux, Elgiganten och SAS om man bara kollar på lediga jobb. Ser ut att rekrytera löpande nya "reseagenter" till SAS. Du får 7 veckors introduktionsutbildning.


Vem av oss blir först på "insidan"?

Det finns flertalet Redditrådar där folk som jobbat/r där berättar. Deras kunskapsnivå är riktig låg och de framstår som rejäla slackers.
 
Såg på Indeed nu att, ja, ryktet är uselt. Detta är ett urval av recensioner från senaste månaderna.
00bff1872562aa38da538be854910869.jpg
317c9bdd2b2e5e821a48f0a6c92b298e.jpg
91535bb3be393df6db3de27b06b1d8d4.jpg

Concentrix sköter även SJs kundtjänst i Norrköping. Förklarar ju varför vi får samma typ av konstiga svar om kampanjpoäng osv även därifrån.
 
Toppen