Senaste nytt

SAS lägger ner i Sveg

'..nu meddelar företaget, som har callcenters på flera platser i landet, att callcentret i Sveg läggs ner i maj nästa år, eftersom den enda kunden SAS inte förnyar kontraktet.

200 anställda berörs. Av dessa arbetar 100 i Sveg och 100 på distans.'

 

palmen

Moderator
Risk för att det blir total kaos i kundtjänst vid ett byte under en övergångstid, om de inte lyckas flytta med kompetens till det nya företaget de upphandlar/upphandlat med.
 

Hachans

Medlem
100 arbetar på distans.

Där har vi svaret till varför alla har olika info när man ringer in till kundtjänst.

Good riddance. En sektor där folk sitter och är beroende av dagsfärsk info kanske inte ska sitta och jobba på distans.
 

Tomas E

Medlem
Så vilken kundtjänstoperatör kommer istället? Någon annan inhemsk? Egen regi? Någon i ett lågprisland?
 

Gnopps

Medlem
100 arbetar på distans.

Där har vi svaret till varför alla har olika info när man ringer in till kundtjänst.

Good riddance. En sektor där folk sitter och är beroende av dagsfärsk info kanske inte ska sitta och jobba på distans.
Här håller jag inte med dig. Självklart finns det fördelar med f2f men med väl fungerade intranät, chatt och möten kan man lätt ha tillgång till nödvändig information.

Verkligen synd att höra för de människor som blir av med jobbet nu.
 
Toppen