Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena experter, jag har en specifik fråga om ombokning och om ni hade VÅGAT.

Jag har en Flypremium bokning business tur och retur till Seattle för 60k poäng.

Jag bokade den som en Vegas-resa. Alltså med grundtanken att köpa revenue mellan SEA och LAS.

Nu funderar jag på att göra en ombokning (för billigare samt smidigare resa)

Virgin direkt in till LAS via LHR (smidigt). Behålla benet hem från Seattle och lägga till ben LAS-SEA med Delta.

Gör jag detta är det förstås ingen FlyPremium bokning längre. Jag lägger till en voucher och bokningen bör gå från 60k poäng till 65k poäng.

Min fråga är: Hade ni vågat ringa och göra denna ombokning? Löser telefonagenterna något sådant utan problem?

Mina hundratals samtal in för feeders i övriga ärenden gör mig väldigt orolig att dom ska lösa något sådant här.

Min oro är att dom pillar sönder allt och att jag i slutändan varken har min nya bokning eller min ursprungliga FlyPremium bokning och att SAS bara säger ”tack för att du spelade telefonrouletten”.
 
Tjena experter, jag har en specifik fråga om ombokning och om ni hade VÅGAT.

Jag har en Flypremium bokning business tur och retur till Seattle för 60k poäng.

Jag bokade den som en Vegas-resa. Alltså med grundtanken att köpa revenue mellan SEA och LAS.

Nu funderar jag på att göra en ombokning (för billigare samt smidigare resa)

Virgin direkt in till LAS via LHR (smidigt). Behålla benet hem från Seattle och lägga till ben LAS-SEA med Delta.

Gör jag detta är det förstås ingen FlyPremium bokning längre. Jag lägger till en voucher och bokningen bör gå från 60k poäng till 65k poäng.

Min fråga är: Hade ni vågat ringa och göra denna ombokning? Löser telefonagenterna något sådant utan problem?

Mina hundratals samtal in för feeders i övriga ärenden gör mig väldigt orolig att dom ska lösa något sådant här.

Min oro är att dom pillar sönder allt och att jag i slutändan varken har min nya bokning eller min ursprungliga FlyPremium bokning och att SAS bara säger ”tack för att du spelade telefonrouletten”.
Gissar att du inte har poängen att boka innan du bokar av? Det är ju annars det säkraste sättet, vänta med att avboka tills du fått de nya biljetterna.

Men oavsett så kan man inte, som jag förstår det, ändra en SAS award till en SkyTeam award utan du måste troligtvis avboka och boka nytt.

Jag skulle ringa in, först kolla att agenten kan boka det och om de kan få in alla segment be om avbokning för att frigöra poängen. Är det en agent som behöver skicka på kö hade jag nog tvekat om du inte är flexibel med datumen.
 
Gissar att du inte har poängen att boka innan du bokar av? Det är ju annars det säkraste sättet, vänta med att avboka tills du fått de nya biljetterna.

Men oavsett så kan man inte, som jag förstår det, ändra en SAS award till en SkyTeam award utan du måste troligtvis avboka och boka nytt.

Jag skulle ringa in, först kolla att agenten kan boka det och om de kan få in alla segment be om avbokning för att frigöra poängen. Är det en agent som behöver skicka på kö hade jag nog tvekat om du inte är flexibel med datumen.
Tack för svar! Har gott om poäng. Problemet är att långa benet hem SEA-CPH inte finns att boka längre, ingen poängtillgänglighet där. Därför jag behöver behålla det benet i min bokning.
 
Tack för svar! Har gott om poäng. Problemet är att långa benet hem SEA-CPH inte finns att boka längre, ingen poängtillgänglighet där. Därför jag behöver behålla det benet i min bokning.
Då måste du nog avboka och hoppas att platsen går tillbaka till inventory. Ett alternativ (som jag hade gått på) är väl att göra det till två enkelresor, en SAS award och en SkyTeam award. Men då får du inte med LAS-SEA i samma bokning.

Jag hade nog bokat virgin på en separat bokning så länge och avvaktat om det dyker upp fler platser med SAS hem senare. SAS brukar ju fortfarande släppa rätt mycket nära inpå.
 
Då måste du nog avboka och hoppas att platsen går tillbaka till inventory. Ett alternativ (som jag hade gått på) är väl att göra det till två enkelresor, en SAS award och en SkyTeam award. Men då får du inte med LAS-SEA i samma bokning.

Jag hade nog bokat virgin på en separat bokning så länge och avvaktat om det dyker upp fler platser med SAS hem senare. SAS brukar ju fortfarande släppa rätt mycket nära inpå.
Tack för tipsen! Då bokar jag nog på Virgin och hoppas på att SAS släpper hemresa närmare inpå.
 
Nu sällar jag mig till ledet av folk på forumet som bokat en partner award, får poängen dragna men sen får vänta på att bli ticketed och legs bekräftade.

Jag kan se en del av bokad resa i appen/site (leg med KLM) men inte det långa med Garuda/Saudia (två separata PNR).

Misstänker att bokningarna måste pushas igenom mer än på *A tiden och SAS personalen nöjer sig med att bara lägga det hela på "kö" (uttryck jag hört de nyttja ett par ggr).
 
Hur lång tid har det tagit för er att få länken för betalning för en ombokning på sistone? Jag gjorde en ändring i en bokning för 3 timmar sedan och har fortfarande inte fått något.

Förtroendet för att allt är i sin ordning ju inte direkt på topp när det numera är mer regel än undantag att något strular i bokningarna när man ringer in. De flesta av mina många ärenden i år har krävt 2-3 samtal.
 
Nu sällar jag mig till ledet av folk på forumet som bokat en partner award, får poängen dragna men sen får vänta på att bli ticketed och legs bekräftade.

Jag kan se en del av bokad resa i appen/site (leg med KLM) men inte det långa med Garuda/Saudia (två separata PNR).

Misstänker att bokningarna måste pushas igenom mer än på *A tiden och SAS personalen nöjer sig med att bara lägga det hela på "kö" (uttryck jag hört de nyttja ett par ggr).
jag har gjort två ombokningar under juli, bägge hamnade i ngn slags limbo. Första tog lite för lång tid så jag ringde in och då sa agenten att det redan var biljetterat, han triggade utskick av mejl under samtalet. Den andra gjordes i torsdags, poängen drogs senare samma dag, biljetternna kom i fredags,
 
Hur lång tid har det tagit för er att få länken för betalning för en ombokning på sistone? Jag gjorde en ändring i en bokning för 3 timmar sedan och har fortfarande inte fått något.

Förtroendet för att allt är i sin ordning ju inte direkt på topp när det numera är mer regel än undantag att något strular i bokningarna när man ringer in. De flesta av mina många ärenden i år har krävt 2-3 samtal.
länk? har jag missat något, uppger alltid kortuppgifterna muntligen till agenten (ska erkänna att det känns lite osäkert och är sannolikt i strid med villkor)
 
Efter 50 minuter i samtal med kundtjänst så är äntligen en bokning gjord (CPH - CDG - SIN t/r) Agenten var inte den bäst pålästa och höll på att HUCA flera gånger men då hon verkligen försökte och kollade med sin supervisor flera gånger så ville jag se hur det gick - hon kommer nog bli bra med tiden. Bokade åt min partner och först la hon in mitt EBD nummer så kunde inte dra poängen, hon mailade över bokningen under samtalet så jag kunde se att det var problemet - computer says no! Men några observationer:

- man kan inte (enligt henne och hennes supervisor) inte lägga till en hemresa sedan 4 juli - är den bokad som enkel så är det en enkel… hade tur att det fanns en extra biljett CPH - SIN via CDG så avbokade den jag hade och fick tillbaka AMEX voucher - stämmer detta att man inte kan lägga till en returresa på en enkel längre?

- jag såg ingen tillgänglighet på CDG - CPH på hemresan från Singapore men enligt henne så lägger de till den ändå men står som waitlisted till imorgon då de gör en extra bonusplats ledig på ett SK flyg när det är en feeder från hubbarna (AMS, CDG, LHR) Även detta sa hon var nytt från 4 juli.

- blev utställd direkt på en söndagkväll men med sista flighten waitlisted….
Hur gick det med den waitlistade flighten? Har den blivit utställd än?
 
Toppen