Fick du din voucher efter att du bokat resan?
Annars, nej det stämmer inte. Din voucher måste dock vara giltig från bokningsdatumet.
I mitt fall gjorde det inte så mycket, det var minimal skillnad med eller utan voucher. Vouchern var absolut giltig innan bokningsdatumet så detta var bara ytterligare ett bevis på SAS kundtjänsts inkonsekvens.
Dock är detta kanske intressant för andra: Om jag har en utresa till USA med Flypremium i SAS Business och har betalat 30.000p enkel, vilket alternativ hade ni föredragit av nedan:
1. Lägga på en voucher på bokningen samt lägga till en retur hem från USA (i detta fall med Virgin i Biz). Då blir total poängåtgång 25.000 + 39.000(?)= 64.000p. Dock blir det ändringsavgift på SAS bokningen 750kr plus 450k i avgift för att applicera vouchern.
2. Låta Flypremiumbokningen vara kvar (30.000p) och istället boka returen på en separat bokning med voucher, total poängåtgång 30.000+39.000=69.000p plus 450kr i avgift för skyteambokning. 5000p mer i poängåtgång men man slipper ändringsavgiften på Flypremiumbokningen på 750kr.
Jag valde alternativ 2. Enligt agenten hade jag inget val men hade nog tagit 2. Ändå. Tänker jag rätt?