Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Häftigt med svensk Midsommar i New York! :)

Jag var pa plats och lamnade innan de var klara. Var knappt nagra svenskar dar utan mest folk som bara ville sitta i parken och ha picknick. Det har verkligen blivit samre med aren just for att det nu ar mer en promotion av sverige an att fira midsommar for svenskar. Nar man sjunger halften pa engelska och allt forklaras pa engelska sa har det gatt for langt tycker jag personligen.

Extra kul var nar konferanciern sa ...Hej alla Svenskar... knappt svar fran nagon.. ok i understand, i know at least that there are a few of you here ...och sa var det med det

Glad att SAS står upp för allas lika värde och rättigheter oavsett sexuel läggning och könsidentitet :)

Viktigare än någonsin i denna märkliga värld.

Screenshot_20250627_081140_Instagram.jpg

Haft tre olika anledningar att ringa sas på den gör veckan. Två bokningar som inte gick att göra på webben (reverse open jaw), och en bonusresa där webben kraschade mitt i före betalningen och lämnade en icke biljetterad bokning.

Der första gjort bra är att de bytte till att trigga priority på vilket nummer man ringer från. Mycket mer tillförlitligt än det gamla där man ibland fick knappa in eb nummer, ibland inte.

Och att de sedan dessutom numera inleder med "välkommen till sas. Du som premium kund får ditt samtal prioriterat" (något i den stilen) är väldigt bra tycker jag, då vet man att det gått in i systemet.

En andra bra gjort är att under 20 minuter totalt varav kanske 10 i kö för att lösa betalning och biljettering klockan 2015 en söndag kväll. Mycket trevlig kille (indier skulle jag tro? Så det var ännu senare på kvällen då...) som raskt fick ordnat saker.

Inget gott utan något ont såklart. En webbsida som kraschar mitt i bokningen och inget sätt att "plocka upp den" utan att ringa. Och en webbsida som inte klarar reverse open jaw. Trots den nya fina som de just lanserat. Fel fokus -vi kunde gott haft kvar den gamla layouten och fixat funktionaliteten istället...

Toppen